سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: شرایط امنیتی کشور عالی است

22:57 - 29 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: شرایط امنیتی کشور عالی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق گفته معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات، شرایط امنیتی کشور در سطح عالی است.

خبرگزاری میزان -  بنابر گزارش خانه ملت، رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در توضیح چهارمین نشست تقنینی و نظارتی این کمیسیون که عصر امروز جمعه در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات مهمان نشست عصر امروز کمیسیون بود، وی گزارشی از وضعیت امنیتی امروز کشور و‌ دورنمایی آینده ارائه کرد و به تشریح مدل‌های دشمن و اپوزیسیون برای ناامن‌سازی و بی ثبات‌سازی ایران پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات به توطئه‌های احتمالی و پروژه‌های دشمن‌در آینده و سال جاری نیز اشاره و تاکید کرد که شرایط امنیتی کشور در حوزه موضوعات امنیتی هم اکنون عالی است.

رضایی، ادامه داد: این مقام مسئول پشت صحنه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را با یک تحلیل راهبردی در ادامه جلسه تشریح کرد و گفت که اغتشاشات نتیجه جنگ ادراکی دشمن بود و تاکید کرد پشت صحنه بسیاری از توطئه‌ها علیه کشور ما، رژیم صهیونیستی است. همینطور اعلام کرد که قدرت تهاجمی ایران بالاست و دشمن به دنبال کاهش اقتدار نظام، تولید نارضایتی و جریان سازی در داخل است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات همچنین گفت علت اصلی شکست پروژه براندازی دشمن همراهی نکردن مردم است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون، دیدگاه‌های خود درباره مسائل امنیتی کشور را بیان و بر لزوم تقویت جامعه اطلاعاتی کشور تاکید کردند.

رضایی تصریح کرد:  در ادامه جلسه عصر امروز در مشهد مقدس، اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی در جلسه حضور پیدا کردند و در ابتدا استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضعیت امنیتی استان ارائه کرد و برخی تهدیدات امنیتی در شرق کشور را برشمرد. در ادامه نیز برخی از اعضای شورای تامین استان مانند فرمانده قرارگاه انصار، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه، مدیر کل اطلاعات استان، فرمانده فراجا استان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، جانشین سپاه پاسداران، فرمانده مرزبانی و آقای ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس گزارشی از حوزه فعالیت ها، مشکلات، چالش ها، فرصت‌ها و نکته نظرات خود بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تقدیر اعضای کمیسیون از شورای تامین برای حفظ امنیت استان به ویژه حرم رضوی، اظهار کرد: حجم ناموفق بودن تهدیدات نشان‌دهنده موفقیت شورای تامین استان در ایجاد امنیت است. اعضای کمیسیون آمادگی خود برای رفع مشکلات در حوزه تقنینی و نظارت به منظور ارتقا امنیت با اصلاح برخی قوانین در همین زمینه با هدف بازدارندگی جرایم را نیز اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اتباع بیگانه از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود، این موضوع را در مجلس دوازدهم پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون به زودی کمیته‌ای را به منظور بررسی مشکلات مرزی شرق کشور تشکیل خواهد داد. ما همچنین آمادگی خود را برای هوشمندسازی مرز‌ها و‌تقویت بودجه دفاعی اعلام کردیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *