تحولات اوکراین؛ زلنسکی با وزیران انگلیسی دیدار کرد

14:54 - 29 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۷۸۴
تحولات اوکراین؛ زلنسکی با وزیران انگلیسی دیدار کرد
رئیس‌جمهور اوکراین که هخمواره به دنبال کسب حمایت و دریافت کمک‌های نظامی است، با وزیران کابینه جدید انگلیس گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جمع وزیران دولت انگلیس سخنرانی کرد.

استارمر یک روز پس از میزبانی از مجمع سران اروپایی در کاخ بلنهایم، با دعوت از زلنسکی برای سخنرانی در کابینه وزیران ارشد خود، به تلاش خود برای افزایش حمایت از کی‌یف ادامه داد. 

زلنسکی دوباره درخواست خود از متحدان غربی را برای صدور مجور حمله‌های دوربرد به روسیه تکرار کرد و گفت: انگلیس باید تلاش کند تا شرکای خود را که رویکرد‌های متفاوتی در مورد نحوه استفاده اوکراین از تسلیحات ارائه شده در پیش گرفته‌اند را متقاعد کند تا محدودیت‌های استفاده از آن‌ها را حذف کنند. 

کرملین: در زمان ترامپ تنش‌های زیادی میان مسکو و واشنگتن وجود داشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که روابط روسیه و آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به شدت تیره شده بود، اما این کشور‌ها همچنان ارتباط خود را حفظ کردند.

پسکوف گفت: در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ تنش‌های زیادی وجود داشت، موارد اختلاف زیادی وجود داشت، نقاط تناقض زیادی وجود داشت، اما دست‌کم گفتگو هم وجود داشت.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت: در کل باید گفت که اختلاف‌های زیادی وجود داشت.

مجارستان: اقدام‌های خود را در چارچوب ابتکار صلح فاش نمی‌کنیم

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که اقدام‌های بعدی خود را در چارچوب ابتکار صلح پس از تحقق آن‌ها اعلام خواهد کرد تا هیچکس مانع آن‌ها نشود.

اوربان گفت: مخالفان زیادی برای ماموریت صلح وجود دارد و به این دلیل اگر از قبل بدانند گام بعدی چیست، بسیاری برای جلوگیری از انجام آن اقدام خواهند کرد.

خنثی‌سازی حمله تروریستی در جنوب روسیه

سرویس فدرال امنیت روسیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی را که از سوی تبعه یکی از کشور‌های آسیای میانه علیه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر یسنتوکی در جنوب روسیه برنامه‌ریزی شده بود، خنثی کرده است.

در بیانیه این سرویس، آمده: از یک حمله تروریستی در اسنتوکی جلوگیری شد. یک شهروند از یک کشور آسیای مرکزی یک انفجار در یک ایستگاه اتوبوس را برنامه‌ریزی کرد. فرد مظنون بازداشت و پرونده‌ای تحت عنوان تروریسم تشکیل شد.

انهدام پهپاد‌های اوکراینی بر فراز خاک روسیه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور ۱۹ پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق کورسک و بلگورود و همچنین بر فراز قلمرو کریمه و دریای سیاه منهدم کرده است. 

مسکو: اوکراین با مشارکت غرب درصدد ترور پوتین است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کی‌یف در حال تدارک یک سوءقصد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با مشارکت مستقیم و تامین مالی «اربابان» غربی خود است.

زاخارووا اضافه کرد: ما به اعتراف‌های رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین که در فهرست سیاه دولت روسیه قرار دارد، توجه کردیم. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: او در مصاحبه‌ای با یک روزنامه اوکراینی اعتراف کرد که تلاش‌های بیهوده‌ای برای ترور رئیس‌جمهور روسیه انجام داده است. هیچ شکی نیست که چنین

جنایت‌هایی با مشارکت مستقیم اربابان آنگلوساکسون برنامه‌ریزی و تامین مالی شده است. 

تاکید ناتو بر ضرورت حمایت آمریکا از اوکراین 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فردی مخالف کمک به کی‌یف را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرده، گفت: بسیار مهم است که آمریکا به حمایت خود از اوکراین ادامه دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *