تحولات اوکراین؛ آمریکا در آلمان تسلیحات دوربرد مستقر می‌کند

17:40 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۱۱۶
تحولات اوکراین؛ آمریکا در آلمان تسلیحات دوربرد مستقر می‌کند
کشور‌های غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین همواره اقدام‌های تحریک‌آمیزی را علیه روسیه انجام داده‌اند که هشدار کارشناسان را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان - آمریکا قصد دارد برای نخستین بار پس از دهه ۱۹۹۰، سلاح‌های دوربرد را در آلمان مستقر کند. این در حالی است که کارشناسان نسبت به مسابقه تسلیحاتی تازه در قاره اروپا هشدار داده‌اند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که استقرار سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد آمریکایی در آلمان به تشدید رویارویی روسیه و ناتو منجر نخواهد شد.

سخنگوی کرملین: امنیت پوتین در سطح مناسب تامین می‌شود

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در توضیح اظهارات رئیس سرویس اطلاعات دولتی اوکراین درباره تلاش برای ترور رئیس‌جمهور روسیه، گفت: امنیت پوتین در سطح مناسب تامین می‌شود.

روسیه کارخانه تولید مواد منفجره ارتش اوکراین را هدف قرار داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در جریان عملیات نظامی، نیرو‌های روسیه به یک کارخانه تولید مواد منفجره برای ارتش اوکراین حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیما‌های عملیاتی-تاکتیکی، هواپیما‌های بدون سرنشین، نیرو‌های موشکی و توپخانه گروه‌های نیرو‌های روسی یک ایستگاه راداری P-۱۸ را منهدم کردند و به کارخانه تولید مواد منفجره و همچنین تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات اوکراینی در ۱۳۶ منطقه حمله کردند.

حمله توپخانه‌ای اوکراین به منطقه بلگورود روسیه

براساس گزارش‌ها، یک افسر ارشد روسی در منطقه مرزی بلگورود روسیه کشته شده، ۵ خانه شخصی ویران شد و ۱۳ خانه دیگر در گلوله‌باران و حمله‌های پهپاد‌های اوکراین آسیب دیدند.

همچنین یکی از افسران امنیتی با جراحت‌هایی در ناحیه سینه به بیمارستان منتقل شد

زلنسکی به ایرلند سفر کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین وارد ایرلند شد. زلنسکی طی این سفر با نخستوزیر ایرلند دیدار کرد. 

سیمون هریس، در این دیدار بر حمایت کشورش از کی‌یف تاکید کرد.

رهگیری پهپاد‌های اوکراینی بر فراز روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور ۴ پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق روستوف، بلگورود و کورسک منهدم کردند. 

ناتو سعی دارد از درگیری اوکراین برای توجیه موجودیت خود استفاده کند

نشریه آمریکایی آمریکن کانسرویتیو نوشت که حق و هدف اصلی ناتو شکست دادن روسیه یا ایجاد دفاع جمعی برای غرب نیست، بلکه به دنبال تضمین بقای خود ائتلاف است؛ شرایط مختلف از جمله بحران اوکراین ضرورت وجود این ائتلاف را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *