رئیس کمیسیون اروپا انتخاب شد؛ هشدار روسیه درباره طرح اتحادیه دفاعی فون درلاین

15:55 - 28 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۷۱۵
رئیس کمیسیون اروپا انتخاب شد؛ هشدار روسیه درباره طرح اتحادیه دفاعی فون درلاین
مسکو ضمن تاکید بر این موضوع که روسیه تهدیدی برای اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، درباره طرح سپر هوایی اروپا و دفاع سایبری اتحادیه اروپا هشدار داد.

خبرگزاری میزان - روسیه در پی اظهارات رئیس کمیسیون اروپا درباره نظامی‌تر شدن این اتحادیه هشدار داد.

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در تلاش‌های انتخاباتی خود، گفت که امیدوار است که اتحادیه دفاعی اروپا را برای مقابله با تهدید‌های فرامرزی در ۵ سال آینده راه‌اندازی کند. او گفت که این طرح با «سپر هوایی اروپا و دفاع سایبری» آغاز خواهد شد.

پارلمان اروپا دقایقی قبل بار دیگر اورسولا فون درلاین را به‌عنوان رئیس کمیسیون اروپا برای دور دوم انتخاب کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این طرح اولویت‌های در حال تغییر فون درلاین و خط نظامی اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد. 

پسکوف گفت: این طرح نگرش کلی کشور‌های اروپایی درباره نظامی‌سازی، تشدید تنش، رویارویی و اتکا به روش‌های تقابلی در سیاست خارجی خود را تایید می‌کند.

وی تاکید کرد: همه چیز کاملا واضح است. 

سخنگوی کرملین اضافه کرد: اگرچه روسیه تهدیدی برای اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، اما اقدام‌های کشور‌های عضو آن در مورد اوکراین هر گونه امکان گفتگو و در نظر گرفتن نگرانی‌های روسیه را رد کرده است.

پسکوف گفت: این‌ها واقعیت‌هایی است که ما باید در آن زندگی کنیم و این وضعیت ما را مجبور می‌کند تا رویکرد‌های سیاست خارجی خود را براساس آن پیکربندی کنیم.

فون در لاین که برای ماندن در قدرت به ۳۶۱ رای در پارلمان اروپا دارای ۷۲۰ کرسی نیاز دارد، امنیت را در مرکز کارزار انتخابات مجدد خود قرار داده و بر نیاز به «اروپای قدرتمند در دوره‌ای از اضطراب و عدم اطمینان عمیق» تاکید کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *