واکنش سازمان ملل به لفاظی‌های اشغالگران علیه آنروا

14:34 - 28 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۷۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
واکنش سازمان ملل به لفاظی‌های اشغالگران علیه آنروا
رژیم صهیونیستی که از ابتدا خواهان نابودی نوار غزه بوده، همواره ادعا‌هایی را علیه آنروا مطرح و زیرساخت‌های آن را هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان - سازمان ملل ادعا‌های سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی را، که گفته بود رئیس آژانس آوارگان فلسطینی (آنروا) «حامی تروریست» است، محکوم کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که اظهار‌های دیوید منسر کاملا خطرناک است. 

منسر در یک سخنرانی ویدیویی، فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا را هدف گرفت و ادعا‌هایی بی‌اساس را علیه او مطرح کرد. 

منسر ادعا کرد: اگر سازمان ملل همان کاری را انجام می‌داد که برای انجام آن طراحی شده بود، فیلیپ لازارینی باید یکی از افراد خوب باشد، اما این‌طور نیست. او [لازارینی]یکی از آدم‌های بد است. 

این مقام صهیونیست در ادامه با توهین به لازارینی، مدعی شد: او یک حامی تروریست، عاملی برای کشتار یهودیان و فردی دروغگو است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این لفاظی‌ها را زشت و ناپسند خواند و هشدار داد که امنیت لازارینی را به خطر می‌اندازد.

دوجاریک گفت: استفاده از زبان تحریک‌آمیزی که او برای توصیف لازارینی استفاده کرد، زشت و کاملا خطرناک است.

استفان دوجاریک همچنین گفت، این ادعا‌ها یک مقام ارشد سازمان ملل را به خطر می‌اندازد که تنها تمرکزش بر کمک به غیرنظامیان در غزه است.

آنروا زیر آتش

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که علیه آنروا، سازمان اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه و مراقبت از آوارگان فلسطینی در کشور‌های دیگر، اقدام کرده و برای بسته شدن آن لابی می‌کند.

رژیم صهیونیستی در اوایل سال ۲۰۲۴ آنروا را به استخدام کارکنانی متهم کرد که در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) شرکت داشتند و بیش از ۱۲ کمک‌کننده بین‌المللی را مجبور به تعلیق حمایت از این آژانس کرد.

یک بررسی مستقل از سوی سازمان ملل نشان داد که رژیم صهیونیستی شواهد معتبری برای اتهام‌های ادعایی خود ارائه نکرده و از آن زمان بسیاری از کشور‌ها کمک‌های مالی خود را به این آژانس ازسرگرفتند.

واکنش سازمان ملل به لفاظی‌های اشغالگران علیه آنروا

همچنین تحقیقات جداگانه‌ای در مورد حوادث ماه اکتبر از سوی دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل وجود دارد. به گفته این سازمان، رژیم صهیونیستی در غزه بار‌ها تاسیسات آنروا را هدف قرار داده است. به گفته این سازمان، ۱۹۷ نفر از کارکنان آنروا در حمله‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۷۰ درصد از مدارس آن در غزه هدف قرار گرفته‌اند.

فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت: همه قوانین جنگ در غزه نادیده گرفته شده است.

به گفته لازارینی، در ۱۰ روز گذشته دست‌کم ۸ مدرسه که فلسطینی‌های آواره در آن‌ها پناه گرفته بودند، هدف قرار گرفتند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *