آنروا: خانواده‌های غزه همه چیز خود را از دست داده‌اند

13:14 - 29 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۷۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آنروا: خانواده‌های غزه همه چیز خود را از دست داده‌اند
آژانس آنروا، وابسته به سازمان ملل گفت که شرایط غزه در هر روز در حال وخیم‌تر شدن بوده و زندگی افراد ضعیف با خطر‌های جدی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که خانواده‌های فلسطینی ساکن نوار غزه همه چیز خود را از دست داده‌اند و شرایط هر روز وخیم‌تر می‌شود؛ این در حالی است که کمبود غذا و چادر زندگی افراد ضعیف را در خطر قرار داده است.

این سازمان بین‌المللی همچنین گفت: همکاران ما در نوار غزه همچنان توزیع مواد غذایی و دیگر کمک‌ها را که نیاز شدید به آن‌ها وجود دارد ادامه می‌دهند، اما این کمک‌ها پاسخگوی نیاز‌های گسترده این منطقه نیست.

آنروا تاکید کرد: شرایط غزه در هر روز در حال وخیم‌تر شدن بوده و زندگی افراد ضعیف با خطر‌های جدی مواجه شده است. این منطقه نیازمند توزیع گسترده کمک‌های بشردوستانه است.

این نهاد سازمان ملل همچنین گفت که بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا به سرطان در غزه وجود دارد که با شرایط خطرناک روبرو بوده و به درمان نیاز دارند.

این شرایط در حالی است که اشغالگران صهیونیست با حمایت آمریکا همچنان به حمله‌های وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه داده و نتیجه آن تاکنون شهادت و مجورح شدن بیش از ۱۲۸ هزار بوده که تعداد زیادی از آن‌ها زنان و کودکان هستند. 

این حمله‌ها همچنین باعث مفقود شدن حدود ۱۰ هزار نفر و ویرانی گسترده نوار غزه و به وجود آمدن گرسنگی شدید در این منطقه شده است.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که علیه آنروا، سازمان اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه و مراقبت از آوارگان فلسطینی در کشور‌های دیگر، اقدام کرده و برای بسته شدن آن لابی می‌کند.

رژیم صهیونیستی در اوایل سال ۲۰۲۴ آنروا را به استخدام کارکنانی متهم کرد که در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) شرکت داشتند و بیش از ۱۲ کمک‌کننده بین‌المللی را مجبور به تعلیق حمایت از این آژانس کرد.

یک بررسی مستقل از سوی سازمان ملل نشان داد که رژیم صهیونیستی شواهد معتبری برای اتهام‌های ادعایی خود ارائه نکرده و از آن زمان بسیاری از کشور‌ها کمک‌های مالی خود را به این آژانس ازسرگرفتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه آنروا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *