رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تأخیر در اجرای حکم در واحد‌های اجرای احکام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست

11:20 - 24 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۲۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تأخیر در اجرای حکم در واحد‌های اجرای احکام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بازدید از شعب دادگاه و اجرای احکام دادگستری شهرستان آشتیان بر اهمیت اجرای سریع و درست احکام صادره تاکید کرد و گفت: تأخیر در اجرای حکم در واحد‌های اجرای احکام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به حوزه قضایی آشتیان و در حاشیه بازدید از شعب دادگاه و اجرای احکام دادگستری این شهرستان با تأکید بر اهمیت اجرای سریع و درست احکام صادره، اظهار کرد: امروز ضمن بازدید از شعب، جهت بهبود روند اجرای احکام قضایی و بهبود عملکرد همکاران و حفظ حقوق طرفین پرونده، ارشادات لازم صورت گرفت.تأخیر در اجرای حکم در واحد‌های اجرای احکام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

وی در این بازید با تاکید بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضاییه، بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعین توسط همکاران و عوامل پیرامون دستگاه قضایی از جمله ضابطین تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه به دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در تأسیسات حقوقی و نهاد‌های ارفاقی همچون مجازات‌های جایگزین حبس، پذیرش توبه، استفاده از پابند الکترونیک، عفو، تعویق و تعلیق مجازات، نظام آزادی مشروط در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نهایت استفاده و بهره را معمول داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی ادامه داد: عملکرد دفاتر و بایگانی‌های شعب و نیز به صورت موردی پرونده‌های جاری و عملکرد همکاران قضایی و اداری مورد دقت و ارزیابی قرار گرفت و تذکرات لازم داده شد تا آمار شعبی که به لحاظ موجودی پرونده جز شعب نامتعارف محسوب می‌شود به حدنصاب لازم برسد.

وی عنوان کرد: ایجاد فضای اداری دوستانه و صمیمی بین مدیران و همکاران در شعب موجب شده است که علیرغم همه کاستی‌ها و سختی ها، فضای معنوی و رو به رشدی را در بین آن‌ها شاهد باشیم. برقرای ارتباط موثر مدیران واحد‌های قضایی، قضات و کارکنان اداری و عوامل پیرامون دستگاه قضایی اعم از وکلا، کارشناسان و ضابطان قضایی می‌تواند به تحقق دستیابی به اهداف دستگاه قضایی کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان با اشاره به نکاتی دیگر، بر استفاده از ظرفیت سامانه‌های نوین در دستگاه قضایی از جمله سامانه سهام در اجرای احکام مدنی، برگزاری مزاید‌ها بصورت آنلاین در بستر سامانه ستاد، توجه بیشتر به دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها، مطالعه و آموزش بیشتر پرسنل پیرامون وظایف و امور محوله، شناسایی علل کاهش اطاله دارسی مختص به هر شعبه و انعکاس به مرکز استان تاکید ویژه کرد.

گفتنی است در این سفر، رئیس کل دادگستری استان مرکزی از ساختمان دادگستری و شعب دادگاه و نیز شعب شورای حل اختلاف شهرستان آشتیان بازدید و با کارکنان اداری و قضایی دیدار کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: احکام قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *