۴۶۰ نفر از زندانیان واجد شرایط استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه به مرخصی رفتند

10:00 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۶۰ نفر از زندانیان واجد شرایط استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه به مرخصی رفتند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از اعطا مرخصی به ۴۶۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد و گفت: در بازدید از زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اراک با ۸۲۹ نفر از زندانیان ملاقات حضوری انجام و مشکلات ایشان استماع و دستورات لازم صادر شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه‌ی بازدید از زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اراک ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری دستگاه قضا، رسیدگی خاص، فوق العاده و سریع به امور زندانیان است، به گونه‌ای که کسی بی جهت و بدون رعایت جهات ارفاقی و تاسیسات حقوقی که کمک کننده هستند در زندان بسر نبرد.

وی افزود: امروز در یک اقدام خوب و میدانی، قضات استان مرکزی از جمله قضات محاکم تجدیدنظر، دادگاه‌های بدوی، دادسرا، شورای حل اختلاف به همراه دادستان ها، روُسای حوزه‌های قضایی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری با تمام زندانیان استان ملاقات کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: طی اجرای این برنامه، ۱۰۲ نفر از قضات دستگاه قضایی استان از زندان‌ها بازدید کردند و طی آن با ۸۲۹ نفر از زندانیان ملاقات حضوری انجام و مشکلات ایشان استماع و دستورات لازم صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی بیان کرد: به کلیه زندانیان واجد شرایط به مناسبت هفته قوه قضاییه ۷ روز مرخصی اعطا شد که در مجموع تعداد ۴۶۰ نفر از زندانیان، مشمول مرخصی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حاشیه‌ی این بازدید به لطف خداوند اقدام بسیار خوب و ارزنده‌ای با تلاش‌های رئیس شورای حل اختلاف استان، مسئولین و مددکاران زندان مرکزی اراک و دو گروه از خیرین رقم خورد و در یک پرونده قتل عمد اولیای دم مقتول، از قصاص قاتل اعلام گذشت نموند که صورتجلسه گردید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *