رئیس کل دادگستری استان مرکزی: مجموعه قضایی استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت

9:53 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: مجموعه قضایی استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مجموعه قضایی استان به عنوان یک نهاد نظارتی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، جریان پیش، حین و پس از انتخابات را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با اشاره به اهمیت برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در هشتم تیرماه سال جاری، اظهار کرد: برگزاری انتخابات امن، سالم و با مشارکت حداکثری، هدفی است که تمامی افراد دخیل در فرآیند برگزاری و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دنبال می‌کند.

وی افزود: به دنبال فقدان رئیس جمهور شهید و براساس تکلیف قانون اساسی در آستانه برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و اگرچه مدت زمان آمادگی زیرساخت‌ها برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کم‌تر از روال معمول دوره‌های پیشین بود، لذا آمادگی کامل در کلیه عوامل اجرایی و نظارتی جهت برگزاری انتخابات با شکوه وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مجموعه قضایی استان نیز به عنوان یک نهاد نظارتی، بدون هیچ‌گونه جانب‌داری از شخص یا جناح خاص، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، جریان پیش، حین و پس از انتخابات را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جزائی بیان کرد: مراسمات تشییع و بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور خیل عظیم مردم در جای جای ایران اسلامی، مظهر قدرشناسی و هوشیاری هموطنان در یک بزنگاه تاریخی دیگر بود و به یقین این شکوه حضور را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهیم دید.

وی ادامه داد: تسهیل حضور مردم در پای صندوق‌های رای، وظیفه‌ی مجریان برگزاری انتخابات است و انتظار می‌رود در روز برگزاری انتخابات، ناهماهنگی بین دستگاهی وجود نداشته باشد و تمامی اقدامات مطابق زمان‌بندی مدون صورت گیرد.

وی افزود: جهت دسترسی آسان هم‌وطنان به شعب اخذ رای، پیش‌بینی صندوق‌های سیار، امری است ضروری که تعدد و جانمایی درست آن‌ها نباید از منظر متولیان امر، مغفول بماند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان گفت: مجموعه قضایی استان نیز بر اساس وظیفه خود و در راستای برگزاری انتخابات سالم، با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، به دنبال تحقق مطلوب این هدف است و امید است با استعانت از خداوند متعال، فرد اصلح با آرای مردم، سکان‌دار قوه مجریه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: انتخابات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *