شلیک مرگ‌بار پلیس آمریکا به یک زن سیاه‌پوست

15:18 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۰۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شلیک مرگ‌بار پلیس آمریکا به یک زن سیاه‌پوست
سریال شلیک مرگ‌بار پلیس آمریکا به شهروندان سیاه‌پوست این کشور این بار جان یک زن ۳۶ ساله را گرفت که از پلیس برای رسیدگی به سرقت از خانه‌اش درخواست کمک کرده بود.

خبرگزاری میزان – تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا به شهروندان اقلیت‌های قومی و نژادی به‌ویژه سیاه‌پوستان همچنان ادامه دارد و قربانی می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پس از تماس سونیا میسی، شهروند ۳۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی با پلیس اسپرینگفیلد ایالت ایلینیوی، افسران پلیس برای رسیدگی به یک مورد سرقت، به منزل وی رفتند.

به گفته بن کرامپ، وکیل میسی، (وکیل آمریکایی که پرونده‌های قتل شهروندان سیاه‌پوست به دست پلیس و ماموران مجری قانون از جمله جورج فلوید را پیش می‌برد)، بر اثر این حادثه که شنبه شب گذشته رخ داد، این زن در خانه خود هدف شلیک پلیس قرار گرفت و زخمی شد.

انتقال میسی به بیمارستان نیز نتوانست به نجات جانش بینجامد و مرگ وی در نهایت در بیمارستان اعلام شد.

براساس بیانیه پزشکی قانونی اسپرینگفیلد، میسی در ساعت ۱:۴۷ دقیقه صبح روز شنبه پس از انتقال به بیمارستان منطقه جان باخت؛ کالبدشکافی انجام شد و یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که میسی بر اثر اصابت گلوله جان باخته است؛ این مرگ همچنان از سوی پلیس ایالت ایلینوی و پزشکی قانونی شهر محل حادثه تحت بررسی است.

پلیس ایالتی ایلینویز (ISP) که تحقیقات را به عهده گرفته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیلم دوربین بدنه افسران پلیس را فعلا به اشتراک نمی‌گذارد و مدعی شد که دلیل این امر، محافظت از یکپارچگی روند قانونی و حق محاکمه عادلانه در مورد اتهام‌های مربوط به رویداد است.

پلیس ایلینوی همچنین از اعلام اسامی افسران پلیس حاضر در صحنه و دخیل در تیراندازی به میسی خودداری و گفتن این جمله که آن‌ها در مرخصی با حقوق هستند، بسنده کرد.

در عین حال، کرامپ با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ما خواهان آن هستیم که تمام فیلم‌های دوربین‌های بدنه افسران پلیس از این حادثه فورا منتشر شود تا خانواده سونیا و مردم بتوانند ببینند در آن ۳۰ دقیقه مرگ‌بار چه اتفاقی افتاده است.

قتل میسی به دست پلیس سبب برگزاری اعتراض‌های جدی در روز جمعه در اسپرینگفیلد ایلینوی شد؛ آن‌ها خواستار اجرای عدالت و پاسخگویی پلیس در ماجرای قتل میسی شدند.

آن‌ها ضمن اعتراض به قرار گرفتن افسران پلیس دخیل در حادثه در مرخصی با حقوق، خواستار انتشار فیلم‌های دوربین‌های بدنه افسران حاضر در حادثه شدند.

پس از این اعتراض‌ها، پلیس اسپرینگفیلد موافقت کرد که فیلم‌های دوربین‌های بدنه افسران پلیس را به خانواده و وکیل وی نشان دهد.

یکی از فعالان جنبش جان سیاهان مهم است، گفت که این صحنه‌ای است که اغلب سیاه‌پوستان در آمریکا با آن مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *