ارتقا درجه قاتلان استخدامی نتزا یهودا؛ دهن‌کجی رژیم صهیونیستی به حقوق بشر

13:10 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۰۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ارتقا درجه قاتلان استخدامی نتزا یهودا؛ دهن‌کجی رژیم صهیونیستی به حقوق بشر
ژست‌های بی‌حاصل حقوق بشری آمریکا سبب شده تا رژیم صهیونیستی با دهن‌کجی به اصول حقوق بشری به قاتلان استخدامی در نتزا یهودا پاداش ارتکاب جنایت را بدهد.

خبرگزاری میزان – پس از آن که فرماندهان گردان نتزا یهودا، یک واحد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نقض فاحش حقوق بشر متهم شدند، آمریکا به‌عنوان حامی تمام‌عیار و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی در جنگ جاری علیه غزه مدعی شد که این واحد را تحریم می‌کند؛ ادعایی که فقط ادعا ماند.

وعده تحریم نتزا یهودا به‌عنوان گردان قاتلان قراردادی، مانند دیگر وعده‌های حقوق بشری آمریکا مانند راه‌اندازی اسکله برای تسهیل و تسریع کمک‌رسانی به غزه تحت محاصره در خوش‌بینانه‌ترین حالت ژست بشردوستانه واشنگتن و در واقع‌بینانه‌ترین حالت، ایجاد مسیر‌هایی برای کمک‌رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی در تسهیل نسل‌کشی در غزه، با ادعا‌های حقوق بشری بود.

سی‌ان‌ان در گزارشی به موضوع توقف روند تحریم نتزا یهودا به دلیل نقض حقوق بشر از سوی آمریکا پرداخته و آورده است که اعضای این گردان اکنون در حال شکل دادن به جنگ علیه غزه هستند؛ خلاصه گزارش سی‌ان‌ان در زیر آمده است:

توقف وعده تحریم نتزا یهودا از سوی آمریکا

فرماندهان سابق گردان نتزا یهودا، یک واحد نظامی رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا به نقض فاحش حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی از سوی این رژیم پیش از ۷ اکتبر متهم شده است، به سمت‌های ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی ارتقا یافته‌اند.

تحقیقات سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که فرماندهان این گردان اکنون در آموزش نیرو‌های زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین اجرای عملیات در غزه فعال هستند.

براساس شهادت افشاگرانه بی‌سابقه یکی از سربازان این گردان، فرمان‌های صادرشده برای اعضای گردان فرهنگ خشونت را تشویق و ترغیب می‌کرد؛ موضوعی که تحقیقات وزارت خارجه آمریکا نیز آن را تایید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه آوریل (اسفند سال گذشته) نقض حقوق بشر از سوی پنج واحد امنیتی رژیم صهیونیستی را پیش از شروع جنگ علیه غزه تایید و ادعا کرد که چهار واحد از این واحد‌ها به‌طور موثر اصلاح شده یا خود را اصلاح کرده‌اند، اما آمریکا تصمیم دارد گردان نتزا یهودا را به دلیل اصرار بر نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار دهد.

انتشار این خبر سبب خشم شدید مقام‌های صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم شده بود؛ واکنشی که واشنگتن را واداشت از ژست بشردوستانه خود عقب‌نشینی کند.

براساس نامه به دست آمده از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به رئیس مجلس نمایندگان این کشور، آمریکا در حال همکاری با رژیم صهیونیستی برای شناسایی مسیری برای اصلاح موثر برای گردان نتزاه یهودا است! اگرچه در این نامه نامی از نتزا یهودا نیامده، اما مقام‌های فعلی و سابق آمریکا تایید کردند که منظور بلینکن نتزا یهودا بوده که در یک دهه گذشته به رشته‌ای از نقض‌های حقوق بشر در کرانه باختری از جمله قتل یک مرد ۷۸ ساله فلسطینی - آمریکایی در سال ۲۰۲۲ متهم شده است.

سی‌ان‌ان همچنین با استفاده از فناوری تشخیص چهره و دیگر تکنیک‌های دریافته است که سه فرمانده سابق گردان نتزاه یهودا که در زمان سوء استفاده‌های ادعایی در کرانه باختری مسئول این یگان بودند، در رتبه‌های ارتش رژیم صهیونیستی ارتقا یافته‌اند.

براساس صحبت سی‌ان‌ان با یکی از اعضای سابق این گردان، رفتار‌های ظالمانه و دارای عنصر خشونت بیش از حد با فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی بار‌ها رخ داده‌اند و فرماندهان گردان نتزا یهودا فعالانه از خشونت آگاهانه اعضا حمایت می‌کنند؛ با ارتقای آن‌ها در پست‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی خطر انتقال همین فرهنگ به دیگر بخش‌های ارتش این رژیم وجود دارد.

به گفته این سرباز سابق، بسیاری از ما احتمالا اعراب، به‌ویژه فلسطینی‌ها را به‌عنوان افرادی با حقوق نمی‌دیدیم؛ آن‌ها اشغالگرانی هستند که باید بروند.

او همچنین با تعریف موارد متعددی از استفاده از تسلیحات جنگی علیه فلسطینی‌ها حتی کودکان درپی پرتاب سنگ، گفت که نتزا یهودا به دلیل اجرای آنچه او «مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌ها» توصیف کرد، شناخته شده است و فرماندهان گردان نقش کلیدی در تداوم و ترویج فرهنگ خشونت دارند.

این افشاگر گفت که نتزا یهودا پس از بیرون کشیده شدن از کرانه باختری اشغالی در پی حوادث خشونت‌آمیز، اجازه جنگ در غزه را پیدا کرد؛ اکنون سربازان نتزا یهودا کارت سفیدی دریافت کرده‌اند که با آن می‌توانند کم‌وبیش هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

او گفت: پس از دوران سربازی، احساس می‌کنم باید درباره بدرفتاری این نیرو‌ها با فلسطینی‌ها صحبت کنم؛ من در ۱۹ سالگی به نتزا یهودا پیوستم و همان موقع درباره پاداش به سربازان درباره قتل شنیدم؛ آن‌ها می‌گفتند که اگر تروریستی را بکشید، ۲ هفته مرخصی پاداش می‌گیرید، این برای کسی که زمان زیادی را در ارتش سپری می‌کند، پاداش بسیار جذابی است.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان درباره نتزا یهودا مدعی شد که این واحد به شیوه اخلاقی و حرفه‌ای عمل و براساس دستورات و پروتکل‌های تعیین شده برای سربازان ارتش عمل می‌کند.

از سوی دیگر برخی از مقام‌های دولت بایدن، ارتقا درجه فرماندهان سابق نتزا یهودا را که نتیجه نگران‌کننده انفعال آمریکا بوده است، یک واقعیت توصیف کردند که می‌تواند پیامد‌های های ویرانگری داشته باشد.

کهنه‌سربازان ارتش رژیم صهیونیستی از گروه Breaking the Silence، گروه مدافع ضد اشغالگری است، اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی غالبا سربازان یا افسران جوان را قربانی و استدلال می‌کند که سوءاستفاده‌ها تقصیر عملکرد چند نفر بود، نه منعکس‌کننده مشکلات نهادی ناشی از اقدام‌های نظامی درازمدت یا سیاست‌های رژیم.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کارشناسان این وزارتخانه به این نتیجه رسیده‌اند که چندین گردان نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی به‌طور قابل‌اعتباری در نقض فاحش حقوق بشر (GVHRs) دست داشته‌اند.

در حالی که فقط بلینکن یا معاون وزیر خارجه می‌توانند تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا گردان‌ها واجد شرایط دریافت کمک‌های نظامی آمریکا هستند یا خیر، اتخاذ کنند، هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع در اولویت قرار گرفته است یا خیر؛ در عین حال، برخی از مقام‌های آمریکا تاکید دارند که یافته‌های هیئت کارشناسی برای رد صلاحیت یک واحد نظامی از هر جایی غیر از رژیم صهیونیستی کافی بود.

جاش پل که به‌عنوان مدیر دفتر امور سیاسی نظامی وزارت خارجه آمریکا، بیش از ۱۱ سال را در زمینه دیپلماسی دفاعی، امنیت و کمک‌های تسلیحاتی آمریکا کار کرد تا اینکه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر سال گذشته) به دلیل انتقال تسلیحات به اراضی اشغالی استعفا داد، گفت: حتی کوچک‌ترین مبنایی درباره اصلاح وضعیت در واحد‌های مورد انتقاد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه موسسه افشاکننده تجاوز جنسی نظامیان صهیونیست برای وزارت خارجه آمریکا در ادامه با حمله ارتش این رژیم و توقیف رایانه‌ها مواجه شد، گفت: اسرائیل این موسسه خیریه را در ادامه تروریستی اعلام کرد.

پل تاکید کرد: این واقعیت که آمریکا هرگز هیچ یک از واحد‌های نظامی اسرائیل را تحریم نکرده است، نشان‌دهنده فقدان اراده سیاسی و شجاعت اخلاقی برای پاسخگو کردن اسرائیل است.

فرهنگ معافیت از مجازات

آمریکا، بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات برای رژیم صهیونیستی است و کمک‌های نظامی آن به شکل‌گیری عملیات این رژیم علیه غزه کمک کرده، اما آمریکا با طولانی شدن جنگ، به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی به‌طور فزاینده‌ای تحت فشار بین‌المللی قرار گرفته است.

مدیر سابق دفتر امور سیاسی نظامی وزارت خارجه آمریکا گفت که اگر آمریکا قانونی موسوم به قانون لیهی را اجرا می‌کرد، پیگرد جنگ غزه از سوی رژیم صهیونیستی بسیار متفاوت به نظر می‌رسید؛ این قانون در سال ۱۹۹۷ به نام سناتور سابق پاتریک لیهی، نویسنده این قانون، نامگذاری شد و آمریکا را از ارائه کمک به هر واحد امنیتی خارجی که به‌طور قابل اعتمادی در نقض حقوق بشر دخیل هستند، منع می‌کند.

مدیر سابق دفتر امنیت و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا و همچنین یکی از اعضای سابق هیئت بررسی لیهی درباره رژیم صهیونیستی که سال گذشته بازنشسته شد، گفت که این هیئت توجه ویژه به فرماندهان گردان نتزا یهودا دارد؛ وقتی یک فرمانده از یک واحد آلوده به واحد دیگری می‌رود، می‌تواند واحد جدید را نیز از داشتن شرایط دریافت کمک‌های آمریکا محروم کند.

وی تاکید کرد: نوع تخلفاتی که نتزاه یهودا مرتکب شده است، به واحد‌های جدید متاستاز می‌دهد، زیرا اگر آن فرد مسئول آموزش باشد، همان بی‌اخلاقی در مورد حقوق بشر را منتشر خواهد کرد.

شکست اخلاقی!

گردان نتزا یهودا که در سال ۱۹۹۹ از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با یهودیان افراطی ارتدوکس ایجاد شد، از زمان تاسیس، افراط‌گرایان را از جنبش شهرک‌نشینان کرانه باختری جذب کرده و اکنون بخشی از تیپ Kfir، بزرگ‌ترین تیپ پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی است.

یکی از تکان‌دهنده‌ترین حوادث مربوط به گردان نتزاه یهودا، قتل یک مرد ۷۸ ساله فلسطینی آمریکایی بود که در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) در روستای زادگاهش در کرانه باختری اشغالی بازداشت شد؛ اعضای نتزا یهودا در ادامه با بستن دست و پا و دهان، وی را در بیابان رها کردند و این پیرمرد در نهایت جان خود را از دست داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در تحقیقات خود مدعی شد که علت این حادثه شکست اخلاقی و تصمیم‌گیری ضعیف از جانب سربازان بوده و فرماندهان توبیخ نخواهند شد؛ اما نه فقط اتهام جنایی علیه سربازان مطرح نشد، بلکه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که هیچ رابطه سببی بین مرگ پیرمرد فلسطینی و رفتار آن‌ها وجود ندارد.

مرگ این پیرمرد فلسطینی آمریکایی تنها موردی که بود که آمریکا را وارد موضوع پیگیری جدی نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی کرد.

کارشناسان آمریکایی تاکید دارند که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و رفتار متفاوت واشنگتن در قبال جنایت‌های بشری این رژیم سبب تضعیف موقعیت این کشور در دیگر نقاط جهان در موضوع حقوق بشر می‌شود.

براساس بیانیه مطبوعاتی ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از فرماندهان نتزا یهودا بلافاصله پس از قتل پیرمرد فلسطینی آمریکایی ارتقا درجه یافت و اکنون در حال آموزش سربازان برای ورود به نبرد غزه است؛ ۲ فرمانده دیگر نتزاه یهودا نیز در زمان افشای موضوع سوءاستفاده‌ها در کرانه باختری اشغالی، ترفیع گرفتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *