وزیر ورزش: ژیمناستیک نباید بیش از این آسیب ببیند/ نگرانی بابت پرداخت پاداش‌ها نداریم

12:26 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۶۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش: ژیمناستیک نباید بیش از این آسیب ببیند/ نگرانی بابت پرداخت پاداش‌ها نداریم
وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشحالیم که ژیمناستیک به آرامش رسیده است و از مجموعه این ورزش تشکر می‌کنم و این آرامش باید حفظ شود تا رشد داشته باشد.

خبرگزاری میزان - کیومرث هاشمی، وزیر ورزش پس از حضور در اردوی تیم ملی ژیمناستیک اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته از رشته‌های المپیکی بازید کردیم. برای اولین بار در این رشته سهمیه المپیک کسب شده و این نشان می‌دهد که در این رشته ظرفیت وجود دارد. باید بیش از گذشته به این رشته توجه شود. این موفقیت‌ها متعلق به مهدی است، اما در توسعه این رشته می‌تواند کمک کند. رشته سختی است و من تقدیر می‌کنم از شما و امیدوارم که موفق باشید.

وی افزود: این موفقیت باعث توسعه این رشته ورزشی می‌شود و ذات ورزش این است. ژیمناستیک رشته سختی است و کسب سهمیه در سطح قاره که مدال کسب می‌شود باعث افتخار است.

هاشمی درباره ملی پوش المپیکی ژیمناستیک ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بزرگ مهدی اعتماد به نفس وی است که در حضور رییس جمهور شهید صحبت می‌کرد و خواسته هایش را می‌گفت. ما توقعی نداریم که فشاری به شما تحمیل کنیم. شما کار خودتان را انجام دهید همینطور که حرمات امروز شما را گفتند که میتوان مدال کسب کرد.

وزیر ورزش گفت: در بحث ژیمناستیک برنامه داریم که رشته‌های مادر مثل ژیمناستیک که باید در تمام نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد. حدود ۱۷۰۰ مکان داریم که ورزش ژیمناستیک انجام می‌دهند که ۵۷۰ مکان اختصاص به ژیمناستیک دارند که به ما خیلی کمک خواهد کرد. مجوز تحت نظر فدراسیون باید صادر شود تا لیگ پویایی ایجاد شود تا ژیمناستیک توسعه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: سعی داشتیم اعتبارات فدراسیون‌ها را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم. حق قهرمان است که دغدغه هایش برظرف شود، اما ذهنشان باید روی المپیک متمرکز شود. چون هرچیزی که باعث می‌شود تمرکز به هم بخورد خوب نیست. خوشحالیم که ژیمناستیک به آرامش رسیده است و از مجموعه این ورزش تشکر می‌کنم و این آرامش باید حفظ شود تا رشد داشته باشد. ما از ناآرامی آسیب دیدیم و نباید به قبل برگردیم. انشاءالله باهم کمک کنیم تا رشته توسعه پیدا کند.

کیومرث هاشمی دباره افزایش پاداش‌های ورزشکاران المپیکی کشورمان، اظهار داشت: این مساله در اعتبارات پیش بینی شده است. بر مبنای بودجه‌ای که در اختیار وزارت ورزش است بررسی کردیم و تورم را در نظر گرفتیم.

وی افزود: آوردگاه المپیک مهمترین آوردگاه ورزش دنیاست که هر ۴ سال یک بار بهترین‌های ورزش دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. مبالغی که اعلام شد حداقل مبلغی بود که توانستیم اعلام کنیم. هر مدالی ارشمند است. در ادوار المپیک که ما سابقه حدودا ۸۰ ساله داریم، تعداد مدال‌ها زیاد نیست؛ لذا نگرانی بابت پرداخت نداریم.

هاشمی ادامه داد: با مشورت‌هایی که انجام شد برای مدال طلا ۸ میلیارد، نقره ۴ میلیارد و برنز ۲ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. تقریبا افزایش ۴ برابری پیش بینی شده که هر عزیزی بتواند مدال بگیرد طی مراسمی تقدیم می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه تمام پاداش‌ها و مطالبات مربوط به گذشته تا ابتدای سال ۱۴۰۳ که حق ورزشکار بوده، طی ۲ مراسمی که با رئیس جمهور شهید برگزار شد به ورزشکاران و قهرمانان پرداخت شده است. در مجموع کاروان با شرایط خوبی در آستانه اعزام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *