قتل‌عام پنج خبرنگار غزه در ۲۴ ساعت؛ شمار خبرنگاران شهید به ۱۵۸ نفر رسید

13:58 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل‌عام پنج خبرنگار غزه در ۲۴ ساعت؛ شمار خبرنگاران شهید به ۱۵۸ نفر رسید
اگرچه کشتار خبرنگاران و هدف قرار دادن رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی موضوع جدید و مختص دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیست، اما روند این جنایت به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری میزان – خبرنگاران فلسطینی در غزه و کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون در معرض انواع مخاطرات قرار گرفته‌اند که برخی از این خطر‌ها به قیمت جان این افراد تمام می‌شود.

شلیک‌های مرگ‌بار، بمباران محل کار و خانه، حملات فیزیکی و سایبری، ضرب‌وشتم، تهدید، بازداشت و حبس از جمله مخاطراتی هستند که کارکنان رسانه‌ای فلسطینی با آن‌ها مواجه شده‌اند.

مقام‌های غزه خبر شهادت پنج خبرنگار را طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی در سراسر غزه تایید کردند.

براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، شهادت پنج خبرنگار دیگر در سراسر غزه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار خبرنگاران شهید این منطقه را به ۱۵۸ نفر رساند.

۲ نفر از این خبرنگاران بر اثر بمباران اردوگاه آوارگان النصیرات به شهادت رسیدند.

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار خبرنگاران و اهالی رسانه در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جنایت‌های جاری علیه اهالی رسانه فلسطینی نتیجه تصمیمی در بالاترین سطوح اسرائیل است که با هدف پنهان کردن حقایق و جلوگیری از افشای کشتار‌های علیه نظامیان انجام می‌شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه نتیجه هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی در غزه رقم خوردن خونین‌ترین جنگ علیه اهالی رسانه در تاریخ معاصر است، خواستار آغاز تحقیقات مستقل و جامع بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اهالی رسانه در غزه شد.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، خبرنگاران و اهالی رسانه در نوار غزه با حمله‌های مستمر رژیم صهیونیستی روبرو بوده‌اند که مستقیما آن‌ها، خانه‌ها، خانواده‌ها و مقر سازمان‌های رسانه‌ای آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی با هدف تحریف روایت فلسطینی‌ها، برای پنهان کردن حقیقت آنچه در غزه می‌گذرد، تلاش می‌کند؛ ضمن اینکه برای رسیدن به هدف جلوگیری از رساندن اخبار و اطلاعات به افکار عمومی منطقه و جهان، اهالی رسانه را در غزه عامدانه می‌کشد.

براساس اعلام کمیته حمایت از خبرنگاران که همه گزارش‌های مربوط به کشته و مجروح شدن خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها را رصد می‌کند، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران از زمان شروع کار کمیته یادشده در سال ۱۹۹۲ بوده است.

مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در فوریه گذشته (بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد که جنگ غزه شاهد بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است؛ این مرکز از رژیم صهیونیستی خواست تا کشتار روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دیگر اهالی رسانه را متوقف و در مورد حوادث منجر به کشتار آن‌ها به دست نظامیان خود تحقیق کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *