گفت‌وگو|

حمید نوری: سال ۱۴۰۰ از سلول انفرادی با مشکلات فراوان در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردم

14:17 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۷۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمید نوری: سال ۱۴۰۰ از سلول انفرادی با مشکلات فراوان در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردم
شهروند ایرانی آزادشده از زندان سوئد همراه با خانواده‌اش در رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

حمید نوری، شهروند ایرانی آزادشده از زندان سوئد، روز جمعه، پانزدهم تیر ۱۴۰۳ به همره خانواده‌اش پای صندوق رای حاضر شد تا در دومین دور چهارهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور شرکت کند.

حمید نوری در گفت‌وگو با میزان تاکید کرد: من یک ایرانی هستم و باید در سرنوشت کشورم دخیل و سهیم باشم؛ من هم مانند بقیه مردم به‌عنوان یک شهروند معمولی در انتخابات شرکت کنم.

 

وی همچنین درباره حضورش در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از آزادی خودم خیلی خوشحالم و اصلا فکرش را هم نمی‌کردم؛ حبس من ابد بود؛ دشمنان جدی بودند تا این حکم من باقی بماند؛ ولی معجزه‌ای رخ داد که من اکنون در ایران، تهران و حسینیه ارشاد پای صندوق رای هستم؛ من حتی در انتخابات ۱۴۰۰ در سلول انفرادی در زندان با مصائب و مشکلات فراوان رای دادم و این اتفاقی بود که برای نخستین بار برای یک شهروند ایرانی رخ می‌داد.

حمید نوری در پایان خطاب به کسانی که مدعی بودند، حکم ناعادلانه حبس ابد وی در سوئد، تا پایان اجرا خواهد شد، گفت: پیام من به کسانی که تلاش می‌کردند تا در حبس بمانم این است که من ایرانم، من در تهران کنار خانواده‌ام هستم؛ شما کجا هستید؟ شما می‌خواستید من را همچنان در حبس نگهدارید و مدعی بودید که که خدا هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند؛ به شما می‌گویم حمید نوری پانزدهم تیر ۱۴۰۳ در کشور خودش ایران پای صندوق رای است؛ این بهترین پیام برای آن‌ها است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *