هشدار نسبت به خطر گرمازدگی زائران در ایام اربعین حسینی

16:56 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۴۸
هشدار نسبت به خطر گرمازدگی زائران در ایام اربعین حسینی
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به شرایط آب و هوای بسیار گرم عراق در ایام اربعین که درجه هوا بین ۵۰ تا ۶۰ درجه خواهد بود، نسبت به خطر گرمازدگی هشدار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، جعفر میعادفر در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل مهم بهداشتی در ایام اربعین مصرف کافی آب و پیشگیری از گرمازدگی است که پیش بینی‌های بهداشتی برای این زمینه به خصوص در کارگاه‌های این همایش صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای مسائل بهداشتی پشه آئدس و بیماری تب دنگی، گفت: به دلیل پایین بودن سطح بهداشت زائرین برخی کشورها، تمهیدات برای زائرین کشورمان به ویژه در زمان ورود به کشور لحاظ خواهد شد.

میعادفر در ادامه با اشاره به آموزش‌های لازم برای بهداشت مواد غذایی و زنجیره سرد، خاطرنشان کرد: چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین، چراغ راهی برای تقویت مباحث بهداشتی برای پیاده روی اربعین است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین چالش حوزه سلامت در مراسم اربعین گرمازدگی است، گفت: در مورد مراسم حج باید بگوییم اگرچه حجاج پیش از مراسم حج مورد پایش قرار می‌گیرند و افرادی که دارای توانایی لازم نباشند از سفر آن‌ها جلوگیری می‌شود و این موارد رعایت می‌شود، اما باز هم برخی حجاج در مراسم حج امسال، جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: خوشبختانه هیچ یک از زائران ایرانی به دلیل گرمازدگی در مراسم اربعین سال گذشته جان خود را از دست نداد و امیدواریم امسال نیز با رعایت موارد بهداشتی و نکات پیشگیرانه، شاهد چنین چیزی نباشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *