پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

10:32 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۸۸
پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران
مدیریت بحران استان تهران هشدار داد: تا ظهر شنبه ۱۶ تیر، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت به ویژه در بخش‌های جنوبی و غربی تهران وجود دارد.

خبرگزاری میزان- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از امروز پنجشنبه ۱۴ تا ظهر شنبه ۱۶ تیر در ساعت‌های بعد از ظهر و شب، وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غربی همراه با خیزش گرد و خاک، طوفان لحظه‌ای، محدودیت دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

حامد یزدی مهر افزود: در این شرایط جوی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرد در این مدت از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان حاصل و از قرارگرفتن در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، پرواز با گلایدر و هواپیما‌های سبک و بالگرد و توقف و پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های ناتمام و موقت خودداری کنند.

حامد یزدی مهر همچنین بر مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، احتیاط در انجام امور عمرانی و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *