رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: رتبه اول تاثیرگذاری را در بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه جهان داشتیم/ افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

13:57 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: رتبه اول تاثیرگذاری را در بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه جهان داشتیم/ افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در حوزه آموزش علوم پزشکی جزو برترین کشور‌های دنیا هستیم گفت: از بین ۱۰۱ دانشگاه از ۹۶ کشور رتبه اول را در تاثیرگذاری داشتیم.

خبرگزاری میزان _ عبدالرضا پازوکی امروز ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامی‌داشت یاد خاطره شهدای خبرنگار در غزه گفت: سلامت و آموزش برای جامعه بسیار مهم است و در حوزه آموزش علوم پزشکی با حضور گنگره‌های بین‌المللی و ارائه روش‌های نوین جزو برترین کشور‌های دنیا هستیم و بررسی‌ها بیانگر این است که ایران پس از کشورهای ایالات‌متحده و چین، جزو سه کشور ارائه مقالات در زمینه درمان چاقی است.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس رتبه‌بندی‌ تایمز از بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه جهان از ۹۶ کشور رتبه اول را در تاثیرگذاری داشتیم، ادامه داد: در مواردی به دلیل تحریم امکان چاپ مقاله را نداریم، اما افتخارآفرین‌هایی برای سلامت مردم داشتیم.همچنین در زمینه هوش مصنوعی نیز اقدامات خوبی داریم و دانشگاه علوم‌پزشکی ایران توانسته است در زمینه هوش مصنوعی اقدامات موثری داشته باشد و هنگامی که مسئولیت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را برعهده گرفتم توجه به هوش مصنوعی را جزو برنامه‌های هفت‌گانه خود قرار دادم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سلامت برای مردم بسیار مهم است، افزود: مردم مسائل مربوط تب دنگی را پیگیری کردند و همچنین اپیدمی کرونا کل زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد در نتیجه اطلاع رسانی مناسب و به موقع نقش مهمی در ارتقای سلامت مردم دارد و لازم است دستاورد‌های خوب در این زمینه را به اطلاع مردم برسانیم.

پازوکی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رئیسی بیان کرد: سرمایه گذاری برای زیر ساخت‌ها در دولت سیزدهم انجام شد و افتتاح بیش از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی را در این دولت داشتیم که اقدامی کم نظیر است و با این اقدامات ۱۲ درصد به ظرفیت تخت بیمارستانی کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از زیر ساخت‌ها در حوزه سلامت تامین شد که کمکی برای سلامت کل جامعه است، توضیح داد: در حوزه فناوری از رتبه ۱۱ طی ۳ سال اخیر به رتبه پنجم رسیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ نیرو از دانشگاه ما در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشتند، گفت: امسال باید آمادگی خدمات رسانی به ۵ میلیون زائر را داشته باشیم. در کنگره اربعین به مسائل متعدد در رابطه با سلامت زائران پرداخته شد و بیش‌از ۴۰ استاد دانشگاه از ۱۳ کشور در آن حضور داشتند.

پازوکی ادامه داد: ادامه داد: درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران در عمود ۱۰۹۲ کشور عراق دایر می‌شود و خدمات سطح دوم را ارائه می‌دهد. همچنین یک تیم ۲۰ نفره امروز به مرز مهران اعزام می‌شوند.

افتتاح ۲ خوابگاه متاهلی 

عبدالوهاب براداران، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: ۱۱ هزار دانشجو در این دانشگاه داریم و تلاش کردیم اقدام‌های موثری داشته باشیم که افتتاح ۲ خوابگاه متاهلی یکی از آن‌ها بوده است در حالی کخ پیش از این کلا ۸ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم الان ۴۰ واحد داریم‌ و در حال تلاش هستیم  تابتوانیم این روند را ادامه دهیم و تا ۹۰ واحد دیگر به این ظرفیت اضافه کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه وام کمک هزینه تحصیلی و ودیعه مسکن را نیز ارائه می‌دهیم و هیچ دانشجوی در صف مانده‌ای در این رابطه نداریم، ادامه داد: با توجه به تاکید زیاد بر هوش مصنوعی مقدمات استفاده از هوش مصنوعی را فراهم کردیم و تلاش کردیم سامانه های تغذیه، اسکان و تردد دانشجویان را به صورت مجازی داشته باشیم تا کارهایشان تسهیل شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در زمینه تغذیه یکی از بهترین دانشگاه‌ها هستیم، توضیح داد: برای صرفه جویی در حوزه غذا نیم پرس را اضافه کردیم و اگر دانشجویی غذا رزور کند و استفاده نکند برایش پیامک اخطار می‌رود و باید بار دوم نصف و بار سوم تمام هزینه را پرداخت کند و با این اقدام در ماه ۴۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شد.

برادران با اشاره به اینکه در مجموع ظرفیت خوابگاه دانشگاه ما ۳ هزار است و حدودا هزار و ۵۰۰ ظرفیت دخترانه و هزار و ۵۰۰ ظرفیت پسرانه دارد، افزود: تلاش کردیم هیچ دانشجویی دختری بدون خوابگاه نماند.

اعزام یک تیم ۲۰ نفره به مرز مهران

علی مشکی، معاون درمان این دانشگاه نیز در این نشست از اعزام یک تیم ۲۰ نفره به مهران شلوغ ترین که مرز است، خبر داد و گفت: این افراد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می‌گیرند و شامل ۳ تا ۴ پزشک از جمله جراح مغز و اعصاب، متخصص طب اورژانس و متخصص داخلی هستند.

وی همچنین از اعزام تیم دوم طی هفته آینده خبر داد و افزود: در عمود ۱۰۹۱ در مسیر نجف به کربلا درمانگاهی برای ارائه خدمات سرپایی از جمله ویزیت و تریاژ داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از جمله ۲۵ پزشک، ۲۵ پرستار و بقیه نیروی پشتیبانی در این مرکز خدمات رسانی می‌کنند، ادامه داد: از ۲۵ مرداد تا ۶ شهریور در این مرکز خدمت رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *