جنون حمله به بیمارستان‌های غزه؛ مراکز درمانی زیر آتش صهیونیست‌ها

9:00 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنون حمله به بیمارستان‌های غزه؛ مراکز درمانی زیر آتش صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۴۰۰ بار بیمارستان‌های این باریکه را هدف قرار داده و نیرو‌های نظامی آن بسیاری از این مراکز درمانی را محاصره و به آن یورش برده‌اند.

خبرگزاری میزان - بیمارستان‌های نوار غزه از زمان آغاز جنگ همواره از سوی رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته و بسیاری از این مراکز درمانی غیرفعال شده‌اند.

به‌تازگی به افراد حاضر در آخرین بیمارستان کاملا کاربردی غزه و اطراف آن دستور تخلیه داده شد، و این نگرانی را ایجاد کرد که بیمارستان اروپایی غزه به‌زودی غیرفعال می‌شود.

براساس گزارش‌ها، برخی از تجهیزات پزشکی و بیماران آن در حال انتقال به یک بیمارستان نیمه‌فعال هستند.

۴۴۳ حمله به بیمارستان‌های غزه از آغاز جنگ؛ بیمارستان اروپایی هدف بعدی صهیونیست‌ها

بیمارستان اروپایی در حال حاضر از کمبود شدید لوازم اولیه برای مراقبت از بیماران، مانند مواد ضدعفونی‌کننده رنج می‌برد. بیمارستان‌های غزه برای جلوگیری از موج گسترده بیماری که باعث مرگ‌ومیر می‌شود، به این نوع لوازم اولیه نیاز دارند.

اتحادیه اروپا طی گزارشی در ماه می (اردیبهشت/خرداد) اعلام کرد که بیمارستان‌های باقی‌مانده در غزه تنها تا حدی فعال هستند و تحت محدودیت‌های شدید کار می‌کنند. گزارش اتحادیه اروپا به این نتیجه رسید که بیش از ۹ هزار مجروح شدید به دلیل نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی در معرض خطر مرگ قرار دارند. 

۴۴۳ حمله به بیمارستان‌ها غزه

سازمان بهداشت جهانی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۴۴۳ حمله به مراکز بهداشتی در غزه را ثبت کرده است. همچنین وزارت بهداشت غزه گزارش داد که بیش از ۴۹۳ کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

۴۴۳ حمله به بیمارستان‌های غزه از آغاز جنگ؛ بیمارستان اروپایی هدف بعدی صهیونیست‌ها

در همین حال، کارشناسان جنایت‌های عمدی رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه را محکوم کرده‌اند. گفته می‌شود که این رژیم ۳۴ بیمارستان را از کار انداخته که تازه‌ترین مورد بیمارستان اروپایی است.

دفتر رسانه‌ای غزه روز به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به زور بیمارستان اروپایی در شرق خان‌یونس را تخلیه و از خدمت خارج کرده است.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک فاجعه انسانی بوده که بحران بهداشتی در نوار غزه را تا حد بی‌سابقه‌ای تشدید و جان هزاران بیمار و مجروح را تهدید می‌کند. 

با این جنایت جدید، مشخص است که جنایت‌های عمدی اشغالگران صهیونیست علیه بیمارستان‌ها براساس برنامه و نیت از پیش طراحی شده با هدف ایجاد بحران انسانی و بهداشتی در نوار غزه ادامه دارد. 

وزارت بهداشت غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های این باریکه در معرض تعطیلی قرار دارند. 

۴۴۳ حمله به بیمارستان‌های غزه از آغاز جنگ؛ بیمارستان اروپایی هدف بعدی صهیونیست‌ها

براساس اعلام وزارت بهداشت، تاسیسات بهداشتی در سراسر نوار غزه به دلیل کاهش سوخت مورد نیاز برای ژنراتور‌های در حال کار متوقف شده است. رژیم صهیونیستی مانع ورود سوخت برای بیمارستان‌های غزه است.

از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، نظامیان اشغالگر بخش‌های آموزشی و بهداشتی غزه را به طور مداوم هدف قرار داده‌اند. این رژیم بیشتر بیمارستان ها، مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها را بمباران کرده است.

شکنجه مدیر بیمارستان الشفاء

رئیس بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه در پی آزادی پس از ۷ ماه حبس در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی، گفت که اشغالگران او و دیگر اسرا را تحت شکنجه قرار داده است.

محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفاء در شهر غزه، در میان ده‌ها فلسطینی بود که روز دوشنبه، ۱۱ تیر آزاد شده و به غزه بازگشتند.

۴۴۳ حمله به بیمارستان‌های غزه از آغاز جنگ؛ بیمارستان اروپایی هدف بعدی صهیونیست‌ها

این پزشک که از زمان بازداشت در محل کارش در ماه نوامبر (آبان/آذر) بدون هیچ اتهامی در اراضی اشغالی زندانی شده بود، گفت که او و سایر اسرا در حین بازداشت تحت شکنجه تقریبا روزانه قرار گرفتند. 

ابو سلمیه گفت که شکنجه‌ها شامل حمله با باتوم و سگ، محرومیت از غذا و دارو، و همچنین تحقیر جسمی و روانی بود.

سایر اسرایی که در کنار ابوسلمیه آزاد شدند نیز سوء‌استفاده از سوی رژیم صهیونیستی را مطرح کردند. این اظهارات با دیگر گزارش‌های فلسطینی‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس بودند، مطابقت دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *