گرسنگی اجباری کُشنده‌تر از بمب در غزه قربانی می‌گیرد

8:43 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گرسنگی اجباری کُشنده‌تر از بمب در غزه قربانی می‌گیرد
استراتژی قحطی رژیم صهیونیستی در غزه، اکنون با تحمیل گرسنگی به ساکنان این منطقه، در کنار بمب‌ها قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که اکنون ۹ ماه از آغاز آن می‌گذرد، کشتار ساکنان این منطقه را با ابزار‌های مختلفی دنبال می‌کند؛ اکنون علاوه بر بمب‌ها گرسنگی نیز مردم غزه را به قتل می‌رساند.

ساکنان غزه اکنون با شکم‌های خالی در میان یک نسل‌کشی ایستاده‌اند.

به گزارش میدل ایست آی، مردم غزه می‌گویند این نخستین باری نیست که این منطقه با قحطی و گرسنگی مواجه شده است؛ با وجود این، یکی از بدترین قحطی‌هایی است که ساکنان غزه تجربه کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) از ورود مواد غذایی ضروری و حیاتی به غزه جلوگیری یا آن را به شدت محدود کرده است؛ در عین حال، فروشگاه‌های مواد غذایی و نانوایی‌ها را بمباران کرده است؛ هدف رژیم صهیونیستی از انجام این اقدام این بوده است که اگر نتوانستند ساکنان غزه را با سلاح‌های خود بکشند، آن‌ها را با گرسنگی به کام مرگ بفرستند.

 

گرسنگی اجباری کُشنده‌تر از بمب در غزه قربانی می‌گیرد

ساکنان غزه می‌گویند که ذخیره مواد غذایی آن‌ها چند هفته پس از جنگ تمام شد و جست‌وجوی مواد غذایی در خانه‌های اشغال نشده یا ویران شده، نیز به دسترسی به مواد غذایی محدودی منجر شد که به زودی تمام شد.

آن‌ها برای جایگزین کردن مواد غذایی ناموجود، از علوفه حیوانات و پس از آن برگ و علف برای سیر کردن خود استفاده کردند؛ به گفته ساکنان غزه، صدور مجوز کوتاه‌مدت ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از سوی رژیم صهیونیستی برای بدن‌های ضعیف ساکنان، بسیار ناچیز بود و با اقدام‌های سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود مواد غذایی بی‌تاثیر شد.

در برخی از بازار‌ها هنوز اقلامی از مواد غذایی وجود دارند، اما مردم پس از ۹ ماه جنگ دیگر پولی ندارند؛ خرید آرد با فروش مبلمان و وسایل خانه و جواهرات نیز دیگر فایده ندارد.

بیشتر خانواده‌های غزه به‌ویژه کودکان به دلیل سوءتغذیه و کم‌آبی از بیماری‌هایی مانند زردی و هپاتیت رنج می‌برند.

ساکنان غزه تاکید دارند که دیدن گرسنگی کودکان دلخراش است؛ یکی از ساکنان غزه گفت که کودکی در روز تولدش آرزو کرد بتواند غذا بخورد.

در عین حال سیستم توزیع کمک‌های محدود ورودی در غزه، در هرج‌ومرج است؛ به‌عنوان مثال، توزیع کمک‌های بشردوستانه محدودی که به شمال غزه می‌رسد، درست انجام نمی‌شود و مدیریت و نظارتی وجود ندارد.

از سوی دیگر کمک‌های محدود بشردوستانه وارد شده به غزه، دچار مشکلاتی مانند تاریخ مصرف گذشته بودن هستند و قرار گرفتن آن‌ها در کامیون‌ها زیر آفتاب داغ، سبب خراب شدنشان می‌شود.

ساکنان غزه می‌گویند که کشت محصولات کشاورزی به دلیل کمبود آب با شکست مواجه شده است؛ ضمن اینکه کشت سبزی‌جات و صیفی‌جات به دلیل حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی و آوارگی‌های مکرر سبب می‌شود تا سبزیجات کشت شده به حال خود رها شوند.

 

گرسنگی اجباری کُشنده‌تر از بمب در غزه قربانی می‌گیرد

کاهش وزن زیاد یکی از مشکلاتی است که ساکنان غزه به دلیل نبود مواد غذایی با آن مواجه هستند؛ زنان غزه نیز می‌گویند که پس از ماه‌ها قحطی آشپزی کردن را از یاد برده‌اند.

چیزی که گرسنگی شدید را برای مردم غزه بدتر می‌کند، این است که همه چیز در طول جنگ مانند جمع‌آوری چوب از خانه‌های ویران شده یا آوردن آب از کیلومتر‌ها دورتر به تلاش و انرژی بیشتری نیاز دارد؛ این در حالی است که بدن مردم غزه بسیار ضعیف و شکننده شده است.

یکی از ساکنان غزه، در این باره گفت: مردن از گرسنگی بسیار بدتر از مردن بر اثر بمب است، زیرا در میان گرسنگی خود و تماشای گرسنگی فرزندانتان، مرگ را هزاران باره تجربه می‌کنید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *