کوچ دسته جمعی بوکسور‌های ملی‌پوش به مسابقات حرفه‌ای/ مدال بهتر است یا ثروت؟!

7:45 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۸۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
کوچ دسته جمعی بوکسور‌های ملی‌پوش به مسابقات حرفه‌ای/ مدال بهتر است یا ثروت؟!
تعداد زیادی از ملی‌پوشان بوکس راهی مسابقات حرفه‌ای شدند تا آینده آنها در این رشته آماتوری در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - طی چند روز گذشته سیدشاهین موسوی، ایمان رمضان‌پور و مهدی سرباز که همگی سابقه حضور در تیم ملی بوکس را دارند در رقابت‌های حرفه‌ای روی رینگ رفتند.

میثم قشلاقی هم این روز‌ها درگیر بوکس حرفه‌ای شده و دانیال شه‌بخش، سجاد محمدپور و تنی چند از بوکسور‌های ملی‌پوش دیگر هم در ماه‌های گذشته علاقه زیادی به بوکس حرفه‌ای نشان داده‌اند.

گل سرسبد این بوکسور‌ها هم احسان روزبهانی بود که چند وقت قبل در یک مبارزه دیدنی به پیروزی رسید.

حتی بوکسور‌های رده‌های سنی پایه ایران هم در چند رقابت حرفه‌ای دیده شدند و به نظر می‌رسد این موضوع رفته رفته تبدیل به اپیدمی شده است.

با اینکه بوکس حرفه‌ای مدتی است در فدراسیون بوکس ایران شکل گرفته و مدیریت آن بر عهده محمد ستارپور است، اما گویا حضور در رویداد‌های بین‌المللی از لحاظ مالی قابل قیاس با رقابت‌های داخلی نیست.

باید بپذیریم که رشته‌های رزمی خصوصاً بوکس در ایران درآمد چندانی ندارند و از همین رو بوکسور‌ها یکی یکی به فکر کوچ به سمت بوکس حرفه‌ای می‌افتند و در این راه نمی‌توان ایرادی از آن‌ها گرفت.

هرچند اخیراً فدراسیون جهانی بوکس عنوان کرده که مشکلی با حضور بوکسور‌های آماتور در رقابت‌های حرفه‌ای ندارد و به نوعی ثبت برد و باخت‌ها در بوکس رکورد را یک امتیاز می‌داند، اما نگاهی گذرا به بوکسور‌هایی که راهی حرفه‌ای شدند ثابت می‌کند آن‌ها پس از این موضوع هیچگاه در تیم ملی موفق نبودند و بوکس آماتور را رفته رفته فراموش کردند.

در چنین شرایطی وقتی بوکسور‌ها از لحاظ مالی در تنگنا باشند قطعاً پول درآوردن را به مدال ترجیح می‌دهند.

بوکس ایران در حال پوست اندازی است و مربیان کوبایی می‌خواهند در تیم ملی رنسانس ایجاد کنند، اما شاید درآمد دلاری بوکس حرفه‌ای به زودی چشم مشتزنان جوان را هم بگیرد تا آن‌ها عطای حضور در بوکس آماتور را به لقایش ببخشند.

امید می‌رود بوکسور‌ها در کنار بوکس حرفه‌ای، بوکس آماتور را فراموش نکنند، چون با ادامه این روند دست فدراسیون از نظر نیروی انسانس خالی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *