توضیحات رئیس فدراسیون بوکس درباره تغییرات در کادرفنی تیم ملی و پشتوانه‌سازی برای آینده

16:41 - 29 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۲۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
توضیحات رئیس فدراسیون بوکس درباره تغییرات در کادرفنی تیم ملی و پشتوانه‌سازی برای آینده
رئیس فدراسیون بوکس گفت: خانواده بوکس مطمئن باشند یک تیم جوان در رنج سنی ۱۹ تا ۲۰ سال را در اردو‌ها حفظ می‌کنیم تا در یکی دو سال آینده یک تیم بسیار قوی در داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - سید روح‌الله حسینی در حاشیه فینال مسابقات بوکس، گرامیداشت شهید جمهور اظهار داشت: این رقابت‌ها به مدت ۵ روز در تهران و سالن شهید افراسیابی برگزار شد. تقریباً ۱۴۴ بوکسور از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. خوشبختانه تعدادی از این بوکسور‌ها از سوی کادرفنی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور مهرماه برگزار خواهد و این مسابقات هم به نوعی انتخابی تیم ملی بود. اردوی تیم ملی با همین نفرات تشکیل خواهد شد و اردو‌ها در استان چهارمحال و بختیاری با حضور همین نفرات برگزار خواهد شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که برای نخستین بار در تاریخ بوکس، دو داور ایرانی برای قضاوت در بازی‌های المپیک پاریس دعوت شده اند، نظر شماچیست، گفت: خوب اتفاق بسیار خوبی برای بوکس ایران رقم خورده است، از سوی IOC برای نخستین بار در تاریخ بوکس دو داور ایرانی به بازی‌های المپیک پاریس دعوت شده‌اند. این اتفاق بسیار خوبی برای بوکس ایران است، چرا که ما در مسابقات کسب سهمیه المپیک با مشکل داوری روبرو بودیم و از این پس فضا برای داوران ایران در مسابقات مختلف باز خواهد شد. این دو داور ایرانی که به المپیک پاریس دعوت شده‌اند، در طول این مدت نزدیک ۳۰۰ قضاوت بدون اشتباه داشته اند و IOC برای همین آن‌ها را به پاریس دعوت کرده است.

وی در واکنش به این سوال که با توجه به نتایج رقم خورده، آیا مربیان کوبایی همچنان در بوکس ایران باقی خواهند ماند، یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد، گفت: خوان باتیستا فونتانیس کیسادا به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان همچنان به کارش ادامه خواهد داد. رینالدو فونتس که دستیار سرمربی بود به کشورش بازخواهد گشت. البته با لافیتا هرناندز از قهرمانان سابق بوکس کشور کوبا که مدال نقره المپیک آتن را دارد، چندین ماه قبل به توافق رسیده بودیم و به زودی طی چند روز آینده به تهران سفر خواهد کرد. این مربی کوبایی به تیم ملی نوجوانان و جوانان هم کمک خواهد کرد.

رئیس فدراسیون بوکس در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: خانواده بوکس مطمئن باشند که ما یک تیم جوان در رنج سنی ۱۹ تا ۲۰ سال را در اردو‌ها حفظ خواهیم کرد تا یکی دو سال آینده یک تیم بسیار قوی در اختیارمان داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *