رئیس کل دادگستری اردبیل: قانون‌مداری و ارتقای دانش حقوقی در کاهش اطاله دادرسی اثرگذار است

9:23 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اردبیل: قانون‌مداری و ارتقای دانش حقوقی در کاهش اطاله دادرسی اثرگذار است
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر افزایش تعامل بین مجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضایی، قانون‌مداری و تقویت دانش حقوقی را در کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‌ها بسیار موثر دانست.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای استان اردبیل افزایش تعامل بین مجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضایی را موجب کمک به احقاق حق و اجرای عدالت دانست و اظهار کرد: وکلا و کارشناسان به عنوان بازوان توانمند سیستم قضایی نقش موثری در صدور آرای متقن و عادلانه قضایی توسط قضات دارند و مسلماً بهره‌مندی از توان علمی و به کارگیری فناوری‌های نوین از جمله توسعه دادرسی‌های الکترونیکی می‌تواند در روند رسیدگی عادلانه توأم با دقت و سرعت و کیفیت در رسیدگی‌ها موثر باشد.

وی قانون‌مداری و تقویت دانش حقوقی را یکی از عوامل موثر در کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‌ها برشمرد و گفت: تکیمل دقیق و بی‌نقص پرونده‌ها در بدو تشکیل آن یکی از پایه‌های اساسی تسریع در رسیدگی‌ها محسوب شده و در کاهش میزان نرخ گردش پرونده‌ها در محاکم بسیار موثر است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: باید مراجع انتظامی، وکلا و نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تنظیم شکوائیه‌ها و دادخواست‌های حقوقی نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند تا از میزان رد و بدل شدن پرونده‌ها مابین واحدها قضایی و انتظامی که موجب اطاله رسیدگی است، کاسته شود.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان نیز با تبریک هفته قوه قضاییه از اقدامات دستگاه قضایی به ویژه در اهتمام به توسعه برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط که گام بسیار مهمی در آموزش و ارتقای دانش حقوقی دانش آموختگان و و کلای و علاقمندان به رشته حقوق دارد، قدردانی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *