تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از چه زمانی آغاز می‌شود؟

11:59 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۳۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از چه زمانی آغاز می‌شود؟
پس از اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور، با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزد‌ها حائز اکثریت آرای مأخوذه نشدند، انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ به دور دوم کشیده شد.

خبرگزاری میزان - چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، جمعه هشتم تیرماه برگزار شد.

پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات از سوی وزارت کشور، با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزد‌ها حائز اکثریت آرای مأخوذه (بیش از پنجاه درصد) نشدند، انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ به مرحله دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، دو نامزدی که بیشترین آراء را در مرحله اول داشتند در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند.

به این ترتیب رقابت بین مسعود پزشکیان با کسب  ۴۲.۶ درصد آرا و سعید جلیلی با کسب ۳۸.۸ درصد آرا به عنوان دو نامزد دارای بیشترین میزان آرا در دور اول در تاریخ پانزدهم تیرماه برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری چهاردهم انجام می‌شود.

زمان شروع تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

به موجب ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی ادامه خواهد داشت؛ بنابراین دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله دوم از زمان اعلام نتایج قطعی تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۴ تیرماه برای تبلیغات فرصت دارند.

ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این رابطه مقرر می‌دارد: فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

همچنین طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها له یا علیه نامزد‌های ریاست‌جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به‌هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *