معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور: تنها ۵۶ درصد مراکز پزشکی قانونی تملیکی است

12:37 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور: تنها ۵۶ درصد مراکز پزشکی قانونی تملیکی است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر سازمان پزشکی قانونی کشور در ۴۵۲ مرکز به مردم ارائه خدمت می‌کند که تنها ۵۶ درصد این مراکز تملیکی و مابقی استیجاری، امانی و یا به شکل ارائه خدمت در مطب است.

خبرگزاری میزان - رضا حاج منوچهری صبح امروز پنجشنبه هفتم تیر ماه در مراسم افتتاح پروژه خیرساز پزشکی قانونی شهرستان بافق در استان یزد، گفت: پزشکی قانونی با سه هزار و ۸۰۰ کارمند در ۴۵۲ مرکز در حال ارائه خدمت به مردم است که از کل کارمندان آن ۹۰۰ نفر پزشک، ۲۰۰ نفر پزشک متخصص و ۱۹۸ نفر نیز پزشک معاضدتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف تصور عموم تنها چهار درصد خدمات سازمان به حوزه تشریح مربوط می‌شود، افزود: در سال گذشته، بیش از دو میلیون پرونده در مراکز پزشکی قانونی رسیدگی شد که از این تعداد ۸۷ درصد مربوط به حوزه معاینات بالینی، هفت درصد آزمایشگاه، دو درصد کمیسیون و مابقی مربوط به حوزه تشریح بود.

معاون توسعه مدیریت سازمان با اشاره به نوع خدمات سازمان تصریح کرد: پزشکی قانونی به طور کلی هیچ مراجعه کننده خوشحالی ندارد چرا که نوع و جنس خدمات آن به گونه‌ای است که افراد متالم، آسیب دیده و دردمند و یا افرادی که عزیزی را از دست داده‌اند برای دریافت خدمت به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند بنابراین با این رویکرد می‌توان نتیجه گرفت که همه مراجعین ما دردمند هستند.

حاج منوچهری یکی از ارکان و الزامات تکریم ارباب رجوع را فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای ارائه خدمت عنوان کرد و گفت: پزشکی قانونی در حال حاضر ۲۲۵ هزار متر مربع فضای فیزیکی در اختیار دارد، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب به ۳۶۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی دیگر نیازمند است تا بتواند در محیطی آرام و مناسب به این افراد متالم و دردمند خدمت رسانی کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر سازمان پزشکی قانونی کشور در ۴۵۲ مرکز به مردم ارائه خدمت می‌کند که تنها ۵۶ درصد این مراکز تملیکی و مابقی استیجاری، امانی و یا به شکل ارائه خدمت در مطب است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید ۸۵ پروژه جدید در سازمان تعریف کنیم که البته در دستور کار قرار دارد، اما با توجه به محدودیت اعتبارات ساخت و احداث آن سال‌ها زمان می‌برد به همین دلیل دست نیاز به سوی هر شخص و یا نهاد خیری دراز کرده ایم که سازمان را در رفع این مشکل یاری کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت پروژه خیرساز شهرستان بافق گفت: این پروژه از دو منظر در پزشکی قانونی رکورددار است اول از نظر مدت زمان ساخت که با این وسعت در کمترین زمان ممکن احداث شد و دوم از نظر حجم اعتبارات صرف شده از سوی خیر که آن هم در پزشکی قانونی بی سابقه است.

وی با قدردانی از خیر سازنده این پروژه و همه افرادی که در ساخت و بهره‌برداری از آن مشارکت داشتند، افزود: قطعا مراجعین دردمندی که پیش از این در شرایط نامطلوب خدمات پزشکی قانونی را دریافت می‌کردند، که همین شرایط نامطلوب خود موجب ایجاد تنش می‌شد، دعاگوی شما خواهند بود چرا که هم اکنون در شرایط مناسب و استاندارد به خدمات پزشکی قانونی دسترسی دارند.

در ادامه این مراسم سید محسن ابویی خیر سازنده پروژه بافق نیز با تاکید بر اینکه ورود به کار خیر نشانه لطف خداوند است، گفت: امیدوارم خداوند این لطف را همچنان شامل حال بنده قرار دهد تا بتوانم به چنین کار‌هایی ادامه دهم.

وی افزود: پس از آنکه متوجه شدم مردم شریف بافق برای دریافت خدمات پزشکی قانونی باید کیلومتر‌ها مسافت طی کنند و دچار مشکل شوند تصمیم به ساخت این مرکز گرفتم که امیدوارم ساخت آن برای مردم مفید و منشأ خیر و برکت باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *