شعبه صلحی ویژه اصناف شهرستان بیرجند افتتاح شد

19:21 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعبه صلحی ویژه اصناف شهرستان بیرجند افتتاح شد
در ششمین روز از هفته قوه قضاییه شعبه صلحی ویژه اصناف شهرستان بیرجند در محل مجموعه اداره کل فنی حرفه‌ای شهرستان بیرجند (صنف کارگران ساختمانی) با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان، مدیر کل فنی و حرفه‌ای، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاون توسعه حل اختلاف و تنی چند از مسئولان قضایی استان و صلح یاران شعبه صلحی ویژه اصناف شهرستان بیرجند افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در جریان افتتاح این شعبه صلحی گفت: این شعبه با هدف ایجاد سازش و حل اختلافات مربوط به کارفرمایان و کارگران ساختمانی، کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دادگستری که از مطالبات مقام معظم رهبری نیز می‌باشد ایجاد گردیده است.

محمد جعفر عبدالهی افزود: حل اختلاف در این شعبه از طریق ایجاد سازش توسط متخصصین و صلح یاران آشنا به امور ساختمانی در کمترین زمان و با کمترین هزینه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شعبه یاد شده پنجمین شعبه صلح یاری استان خراسان جنوبی می‌باشد و مردم می‌توانند برای حل اختلافات مربوط به امور ساختمانی و امور مرتبط با آن از طریق سازش به این شعبه صلحی مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون یک شعبه صلح یاری مستقر در شورای حل اختلاف شهرستان بیرجند با تمرکز بر رسیدگی و سازش در اختلافات خانوادگی، یک شعبه صلح یاری ویژه اهل سنت مستقر در مسجد النبی (ص) شهرستان بیرجند، شعبه‌ای دیگر صلح یاری ویژه اصناف در شهرستان قائن و همچنین شعبه‌ی صلح‌یاری در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس افتتاح و مشغول فعالیت است.

لازم به ذکر است، این شعبه پنجمین شعبه صلحی است که در ششمین روز از بزرگداشت هفته قوه قضاییه، با حضور مقامات قضایی استان افتتاح و ابلاغ صلح یاران توسط رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به آنان اعطا شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *