رئیس کل دادگستری استان کرمان:ترویج فرهنگ صلح و سازش یکی از درس‌های مکتب شهید سلیمانی است

10:48 - 05 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان:ترویج فرهنگ صلح و سازش یکی از درس‌های مکتب شهید سلیمانی است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از درس‌هایی که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از خدمات گسترده عدلیه کرمان به مردم تقدیر کرد و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار همه خدماتی که به جامعه ارائه می‌کرد، همیشه به همکاران و مردم درباره از بین بردن نزاع‌ها و اختلافات تاکید می‌کرد و همه ما باید به این درس عمل کرده و آن را ترویج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در قوه قضاییه در راستای بهره گیری از آموزه‌های مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فرهنگ صلح و سازش است که از طریق شورا‌های حل اختلاف دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن گرامیداشت عید سعید غدیرخم، گفت: این عید یک ویژگی بسیار بزرگ دارد و این عید روزی است که دین اسلام کامل می‌شود و از این رو، این روز عید بزرگی است.

یکی از همرزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این ایین گفت: در نگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سه محور حفظ اسلام، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی و تبعیت محض از ولایت فقیه برجسته و شاخص بوده است.

مهدی صدفی افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران اسلامی به عنوان یک حرم تعبیر می‌کردند و تاکیدداشتند اگر این حرم حفظ شود، سایر حرم‌ها حفظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حفظ حرم، حضور در انتخابات است.

در این ایین احکام تعدادی از صلح یاران در اجرای «طرح هر مسجد یک حقوقدان» به آن‌ها ارائه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فردی که می‌خواهد در این دنیا به او ظلم نشود و مورد توهین و افترا قرار نگیرد، باید ظلم نکند و به کسی توهین نکند و افترا نزند و این مهم زمانی که آدم در جایگاه بالاتر و قدرت قرار می‌گیرد، از اهمیت ویژه تری برخوردار است و باید خویشتن داری و حرکت در مسیر عدل و خداوند را همواره مد نظر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل حسینیه ثارالله کرمان ضمن تقدیر از تلاش کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان کرمان به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی، تقدیر کرد و افزود: اگر کسانی می‌خواهند در دنیا با آن‌ها با عدالت برخورد شود، حتما باید خودشان با عدالت باشند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که عزت و ذلت نفس در مباحث اخلاقی بسیار مهم است، ادامه داد: عزت به معنای تسلیم نشدن در برابر زورگویان و زر و تزویر است و ذلت به معنای تسلیم شدن در برابر توصیه‌های خلاف حق است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن بیان این مطلب که ما موظف هستیم در طول عمر خود تلاش کنیم که عزیز باشیم و ذلیل نشویم، تاکید کرد: اینکه در مقابل زور و زر و تزویر تسلیم شویم و آن‌ها در اراده ما نافذ باشند، مصداق ذلیل بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهارکرد: عزت نفس موضوع بسیار مهمی است و اولین مولفه آن این است که راه خدا را طی کرده و آنگونه عمل کنیم که خداوند می‌پسندد.

وی گفت: یکی از زیرمجموعه‌های عزت، اعتماد به نفس است و دراین رابطه ادمی باید به خوداعتماد داشته باشد که می‌تواند بسیاری از امور را انجام دهد و اعتماد به نفس زیر مجموعه عزت نفس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای عزیز شدن باید از زبان خود مراقبت کرد، عنوان کرد: کلام طیب باعث عزیز شدن می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *