رئیس کل دادگستری استان کردستان: تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

11:46 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۸۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان: تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر نقش تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: جلسات هم‌اندیشی و ارتباط مستمر دستگاه قضایی استان با نخبگان باید استمرار یابد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در نشست هم ‌ندیشی با علما، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب سنندج، رئیس دانشگاه کردستان، اعضای هیئت مدیره کانون و مرکز وکلای دادگستری استان و اساتید، حقوقدانان و وکلا در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی از هم‌فکری نخبگان و حقوقدانان استان استقبال می‌کند، اظهار کرد: رسالت نهایی دستگاه قضایی زمانی محقق می‌شود که تعامل و همفکری با نخبگان و صاحبنظران در عرصه‌های مختلف جامعه شکل گیرد. 

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک، اجرای قانون است و دستگاه قضایی باید عدالتخانه باشد که قطعا در تحقق این مهم، همکاری و همراهی نخبگان استان اعم از وکلا، کارشناسان، دانشگاهیان، علما و روحانیون نقش موثری خواهد داشت. 

رئیس کل داگستری استان کردستان به اقدامات حقوق عامه‌ای دادگستری استان اشاره کرد و گفت: در حوزه حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن، با ۷۰ درصد رشد مواجه بوده‌ایم. 

وی تصریح کرد: علی‌رغم افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، لکن در حوزه پرونده‌های خانواده و طلاق، ۱ درصد کاهش داشته است که جای تقدیر از زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف، صلح‌یاران، مصلحین و حکمین قرآنی دارد.

 ملاقات مسئولان قضایی استان کردستان با ۸۰ هزار نفر از مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مسئولین قضایی استان کردستان با ۸۰ هزار نفر از مردم ملاقات داشته و به مسایل و مشکلات آن‌ها رسیدکی کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر استمرار جلسات هم‌اندیشی و ارتباط مستمر دستگاه قضایی استان با نخبگان افزود: طرح هرمسجد یک حقوقدان در استان باید به صورت کامل در استان اجرا شود.

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته، اظهار داشت: ارتباط دوسویه و تعامل دستگاه قضایی استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند نقش موثری در تقویت اعتماد جامعه به دستگاه قضایی داشته باشد. 

همچنین هرکدام از اعضای جلسه نیز به بیان نظرات کارشناسی خود در راستای تعامل هرچه بیشتر با دستگاه قضایی پرداختند. 

نظارت بر عملکرد قضات، تقویت ارتباط با مردم، گسترش آموزش‌های حقوقی در راستای افزایش آگاهی در عرصه‌های مختلف حقوقی و لزوم ارتقای اعتماد بین مردم و دستگاه قضا از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بیان شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *