دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج افتتاح شد

19:16 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج افتتاح شد
آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج در استان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شد.

خبرگزاری میزان -  در آستانه هفته قوه قضاییه، آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان، مقامات عالی استان و سایر مدیران اجرایی برگزار شد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این آیین بر ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش ورودی پرونده به دادگستری، رفع اطاله دادرسی و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر در دسترس بودن خدمات قضایی برای آحاد مردم، با عنایت به جمعیت حدود ده هزار نفری این بخش و حدود ۴۰ روستای مستقر و فاصله حدود ۵۰ کیلومتری با سنندج و مخاطرات جاده‌ای که راه مواصلاتی بین سنندج حسین آباد برای شهروندان این منطقه به دنبال داشت، این اقدام صورت گرفت. 

وی افزود: با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و عنایات ریاست قوه قضاییه با تأسیس دادگاه در این بخش در معاونت راهبردی قوه قضاییه موافقت شد که با همیاری و همکاری فرماندار سنندج، بخشدار و دیگر مسیولین بخش ساختمان لازم تهیه و پس از تامین نیروی قضایی و اداری و تجهیزات لازم توسط دادگستری استان، از امروز اهالی این بخش می‌توانند از خدمات قضایی دادگاه بخش حسین آباد بهره‌مند شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در هفته قوه قضاییه امسال علاوه بر افتتاح این دادگاه، دادگاه بخش اورامان از توابع شهرستان سروآباد و دادگاه بخش زرینه از توابع شهرستان دیواندره نیز در روز‌های آتی افتتاح خواهد شد. 

ساختمان اداری دادگاه عمومی بخش حسین آباد در زمینی به مساحت تقریبی ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۵۰ متر مربع احداث و در حال حاضر با امکانات مناسب و بطور مستقل، مهیای ارائه خدمات قضایی به مردم این منطقه است که سابقا جهت پیگیری روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود ناگزیر بودند به شهر سنندج مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *