۳۷۲ فقره پرونده ارجاعی به صلح یاران استان کردستان منجر به صلح و سازش شد

17:29 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۷۲ فقره پرونده ارجاعی به صلح یاران استان کردستان منجر به صلح و سازش شد
معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری هزار پرونده به صلح یاران استان ارجاع شده است، گفت: از تعداد پرونده‌های ارجاعی به صلح یاران ۳۷۲ مورد منجر به سازش شد که ۸۱ مورد آن مربوط به خانواده بود.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی اظهار کرد: امسال ۲۶ هزار و ۹۴۹ پرونده به شورا‌های حل اختلاف ارجاع و ۲۹ هزار پرونده نیز رسیدگی شد. هزار پرونده در سه ماهه اول سال جاری به صلح یاران استان ارجاع و ۳۷۲ مورد منجر به سازش شد که ۸۱ مورد آن مربوط به خانواده بود.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه امسال پنج هیئت صلح در استان افتتاح شد، ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده در شورا‌های حل اختلاف ۲۱ روز است که در صورت پیچیده بودن تا سه ماه نیز طول می‌کشد.

اسدی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم رتبه سوم کشور بدست آمد، افزود: سال گذشته سامانه مسیر در کردستان به عنوان هشتمین استان کشور راه اندازی شد.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۱۷ هزار پرونده قابل سازش به شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع که چهار هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به سازش شد.

وی به کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت:سال گذشته در زمینه افزایش مهارت‌های زوجین درخواست کننده طلاق توافقی با برگزاری جلسات مشاوره، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۴ حکم جایگزین حبس، ۱۵۴ مورد آزادی مشروط و ۹ مورد قرار تعویق صادر شد.

اسدی اشاره‌ای به راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سال قبل داشت و ادامه داد: راه اندازی این سامانه باعث شد زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در استان به طور قابل توجهی کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۸ دیده بان پیشگیری در استان فعالیت دارند که کمک بسیار موثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *