تاکید رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ایجاد مجتمع شوق زندگی

10:37 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تاکید رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ایجاد مجتمع شوق زندگی
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اهمیت ایجاد مجتمع شوق زندگی گفت: مجمتع شوق زندگی برای کاش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پدیر با هماهنگی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایجاد می‌شود.

خبرگزاری میزان - با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، فرماندار سنندج، شهردار سنندج و مدیران مربوطه استانی، نخستین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان با موضوع تقسیم کار و هماهنگی ادارات جهت اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد. 

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت:مشکلات و مسائل اقتصادی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است و اختلافات فردی، منشأ تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی است. 

رئیس کل دادگستری استان بر ضرورت فرهنگ‌سازی توسط آموزش و پرورش در مدارس و اماکن آموزشی در حوزه کنترل خشم تاکید کرد و بیان داشت:صداوسیما باید با تولید برنامه‌های متنوع در حوزه پیشگیری و آموزشی در این خصوص در کاهش میزان جرایم کمک کند و همچنین با تولید برنامه‌های لازم، نشاط را در جامعه ترویج کند. 

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: آمار‌های موجود در حوزه پرونده‌های کیفری در استان و همچنین در کشور نشان می‌دهد بیشترین فراوانی مربوط به جرایمی همچون توهین، تهدید، ضرب و جرح، نزاع دسته جمعی و تخریب که در ارتباط مستقیم با خشونت می‌باشند. 

 وی افزود: ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای استان باید فعال باشد و اراذل و اوباش سابقه دار تحت نظارت جدی دستگاه‌های مسئول باشند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بر ضرورت ایجاد مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و اضافه کرد: این مجتمع در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر شامل کودکان کار، کودکان خیابانی، خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستانی و ادارات بهزیستی و کمیته امداد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا خواهد کرد. 

وی دستگاه‌های مختلف استان را مکلف کرد تا با احصای وظایف خود در زمینه برنامه جامع پیشگیری از خشونت و ترسیم وضعیت آماری در این خصوص اقدامات انجام گرفته خود را به دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان منعکس ومعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان نیز بر اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها نظارت موثر و مستمر داشته و با هرگونه کم کاری یا عدم انجام وظایف قانونی توسط دستگاه‌های مربوطه نیز در اجرای دستورالعمل مقابله با ترک فعل مدیران اقدام قانونی صورت پذیرد. 

در این جلسه اعضا مربوطه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص راهکار‌های پیشگیری از خشونت در جامعه را بیان کردند و مصوباتی به تصویب رئیس شورای پیشگیری از جرم استان رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *