شبح قحطی در غزه

7:30 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شبح قحطی در غزه
کودکان فلسطینی از آغاز جنگ غزه همواره یکی از اهدف رژیم صهیونیستی بوده‌اند و به همین دلیل کارشناسان همواره هشدار‌هایی را صادر می‌کنند.

خبرگزاری میزان - گرسنگی و قحطی از مواردی است که کارشناسان درباره آن در ماه‌های اخیر هشدار‌های جدی صادر کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، ۴ کودک فلسطینی دیگر در یک هفته گذشته بر اثر گرسنگی در نوار غزه جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ علیه مردم نوار غزه را آغاز کرده است. 

حال در نتیجه حمله‌ها و محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، یک فاجعه انسانی بزرگ در این منطقه رخ داده است.

حسام ابوصفیه، مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه، گفت: ما در ساعت‌های گذشته یک کودک را در بیمارستان به دلیل سوءتغذیه از دست دادیم. 

ابوصفیه بیان کرد: ۴ کودک که به دلیل سوءتغذیه به بیمارستان منتقل شده بودند در هفته گذشته جان خود را از دست دادند. 

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ کودک در ۲ هفته گذشته به دلیل سوءتغذیه و کم‌آبی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ابوصفیه تصریح کرد که فلسطینیان علاوه بر گرسنگی و مرگی که شمال غزه را احاطه کرده، با شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها نیز مواجه هستند. 

مدیر بیمارستان کمال عدوان با درخواست از سازمان‌های بین‌المللی برای افزایش تلاش‌های کمک‌رسانی به شمال غزه، گفت: ما با یک فاجعه بهداشتی روبرو خواهیم شد که در آن بیماران و مبتلایان به بیماری‌های مزمن بیشتر و بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

دفتر رسانه‌ای فلسطین به تازگی اعلام کرده بود که ۳ هزار و ۵۰۰ کودک در غزه به دلیل گرسنگی با مرگ روبرو هستند. 

رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری است، در بحبوحه تداوم تهاجم وحشیانه خود به غزه از ۷ اکتبر سال گذشته، با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است.

مقام‌های بشردوستانه در سازمان ملل هم هشدار دادند که با ادامه جلوگیری از ارسال کمک‌ها به داخل نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، هزاران کودک در میان کسانی هستند که با سوءتغذیه حاد مواجه هستند. همچنین گرمای شدید تابستان رنج را در منطقه محاصره شده تشدید می‌کند.

بسته شدن گذرگاه‌ها 

محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر‌های زمینی به غزه به این معنی است که کمک‌ها به سختی به نوار غزه می‌رسد.

اما این بحران در ماه می (اردیبهشت) و پس از آنکه نظامیان رژیم صهیونیستی حمله به شهر جنوبی رفح را آغاز کردند و کنترل سمت فلسطینی گذرگاه زمینی به مصر را به دست گرفتند، شدیدتر شد.

آژانس غذای سازمان ملل گفت حمله‌های مداوم دسترسی به انبار اصلی این آژانس در رفح را از ۹ ماه می (۲۰ مهر) مسدود کرده و آن‌ها را مجبور کرده که توزیع را در آن‌جا متوقف کنند. 

این آژانس با یادآوری ناامنی شدید غذایی در شمال غزه پس از بسته شدن قبلی گذرگاه‌ها، نگرانی خود را برای فلسطینی‌ها در جنوب غزه ابراز کرد؛ بسته شدن گذرگاه کلیدی رفح، عرضه مواد غذایی به این منطقه را به‌شدت محدود کرده است.

همچنین براساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذا (WFP)، تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون نفر، یعنی نیمی از جمعیت غزه، تا اواسط جولای با قحطی و مرگ مواجه شوند.

در غزه ۱۰۰ درصد جمعیت در سطح بحران طبقه‌بندی می‌شوند که ۱.۱ میلیون نفر در سطح قحطی و ۹۰۰ هزار نفر در سطح اضطراری قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *