مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه / تقدیر بیش از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه / دیدار رئیس عدلیه با مردم در راهپیمایی میلیونی غدیر

17:33 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۴۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه / تقدیر بیش از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه / دیدار رئیس عدلیه با مردم در راهپیمایی میلیونی غدیر
دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه، تقدیر بیش از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه، حضور ئیس قوه قضاییه پای صندوق رأی، بازدید رئیس عدلیه از مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دیدار رئیس دستگاه قضا با مردم در راهپیمایی میلیونی غدیر، تجلیل از مدیران، قضات و کارکنان نمونه قوه قضاییه، صدور کیفرخواست پرونده شهادت سردار سلیمانی و رونمایی از سند الکترونیک مالکیت ملک، از جمله مهمترین اخبار قضایی در هفته گذشته بود.

خبرگزاری میزان - دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه، تقدیر بیش‌از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه، حضور رئیس قوه قضاییه پای صندوق رأی انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضاییه، بازدید رئیس قوه قضاییه از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دیدار رئیس قوه قضاییه با مردم در خلال راهپیمایی میلیونی غدیر، تجلیل از مدیران، قضات و کارکنان نمونه قوه قضاییه با حضور رئیس عدلیه، دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی، صدور کیفرخواست پرونده شهادت سردار سلیمانی، رونمایی از سند الکترونیک مالکیت ملک و نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مهمترین اخبار قضایی در هفته گذشته بود.

دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه

مهمترین اخبار هفته ///

دیدار رئیس و مسئولان ارشد دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه، صبح شنبه دوم تیرماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار با بیان اینکه قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند، فرمودند: باید طوری عمل شود که افکار عمومی قوه قضاییه را عدالت‌خانه تشخیص دهند.

تقدیر بیش از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه

مهمترین اخبار هفته ///

بیش از ۲۸۰ نفر از نمایندگان مجلس همزمان با هفته قوه قضاییه با صدور بیانیه‌ای از تعامل و همکاری دستگاه قضایی با مجلس تشکر کردند. این بیانیه از سوی همه طیف‌های سیاسی مختلف مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

حضور رئیس قوه قضاییه در پای صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری همراه با مردم

دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه / تقدیر بیش از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه / دیدار رئیس عدلیه با مردم در راهپیمایی میلیونی غدیر

رئیس قوه قضاییه در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری صبح روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در در صف طولانی رای‌دهندگان انتخابات قرار گرفت و پس از ۳۰ دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

برگزاری گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضاییه

مهمترین اخبار هفته ///

رئیس قوه قضاییه در گردهمایی سوم تیرماه که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: باید تمام همت و تمرکز ما معطوف به رفع ظلم و استیفای حق و بی‌طرفی در رسیدگی‌ها باشد؛ ما موظفیم به تظلم‌خواهی همه افراد ولو آنکه آن فرد دشمن ما باشد نیز مطابق با شرع و قانون رسیدگی کنیم. 

در این مراسم رئیس قوه قضاییه برای تسریع در جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در حوزه «پرونده‌های دارای بازداشت موقت» و «زندانی‌های دارای بدهی» دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید رئیس قوه قضاییه از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

مهمترین اخبار هفته ///

در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در راستای سلسله بازدید‌های خود از مراکز و مراجع قضایی، از اتاق هوشمند پایش قوه قضاییه در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزئیات طرح‌ها و دستاورد‌های فناورانه این مرکز در جهت هوشمندسازی هر چه بیشتر فرآیند‌های قضایی و تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان به دستگاه قضایی قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه در راستای فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های دارای بازداشت موقت و همچنین در راستای نظارت بر فرآیند هوشمندسازی رویه‌های قضایی از مرکز پایش هوشمند عملکرد واحد‌های قضایی بازدید کرد و دستورات مشخصی را در حوزه‌های مختلف آماری بویژه در جهت گردآوری دقیق و تحلیلی آمار پرونده‌های دارای بازداشت موقت صادر کرد.

دیدار رئیس قوه قضاییه با مردم در خلال راهپیمایی میلیونی غدیر

مهمترین اخبار هفته ///

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در مراسم جشن عید سعید غدیر خم با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران حضور یافت و همپای میلیون‌ها عشّاق امیرالمؤمنین (ع) در عیدالله‌الاکبر در پایتخت ایران اسلامی، مسافتی را طی طریق کرد.

رئیس عدلیه در جریان راهپیمایی میلیونی غدیر در تهران، در یکی از ساختمان‌های متعلق به قوه قضاییه که در طول مسیر راهپیمایی قرار داشت، مستقر شد و به مدت حدود ۳ ساعت با شمار قابل توجهی از مردم که دارای مشکلات و مسائل قضایی و حقوقی بودند، بصورت مستقیم و بدون واسطه دیدار کرد.

تجلیل از مدیران، قضات و کارکنان نمونه قوه قضاییه با حضور رئیس عدلیه

مهمترین اخبار هفته ///

در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضاییه با حضور رئیس قوه قضاییه از ۱۶ نفر از مدیران، قضات و کارکنان نمونه قوه قضاییه تجلیل به عمل آمد.

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی

مهمترین اخبار هفته ///

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دوشنبه ۴ تیر در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی گفت: ما کارگزاران و مسئولان درخصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تکالیف و وظایف خطیری برعهده داریم؛ پیش از آنکه این عزیزان به ما مراجعه کنند و مشکل خود را طرح کنند.

صدور کیفرخواست پرونده شهادت سردار سلیمانی

مهمترین اخبار هفته ///

رئیس کل دادگستری استان تهران در در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه از تشکیل دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شهادت سردار سلیمانی و همراهان ایشان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پرونده مربوط به شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان پس از جمع‌آوری بیش از ۱۲ هزار صفحه مستندات با صدور کیفرخواستی جمعا در ۱۶۴ صفحه علیه ۷۳ نفر از مقامات امریکا تنظیم و به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع گردید و پس از طی تمامی تشریفات قانونی، دادگاه در یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

رونمایی از سند الکترونیک مالکیت ملک

مهمترین اخبار هفته ///

ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (۲ تیر) در نشست رونمایی از سند الکترونیک مالکیت ملک گفت:  در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیک از اردیبهشت ماه تا به امروز ثبت شده است، سند الکترونیک شخص حقوقی نیز به زودی عملیاتی خواهد شد و سند الکترونیک مالکیت درحال حاضر به همراه سند تک برگ صادر می‌شود و به مرور سند تک برگ حذف می‌شود.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

مهمترین اخبار هفته ///

اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری ششم تیرماه، هم‌زمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه با ارائه گزارشی از اقدامات ویژه دستگاه قضا در سال ۱۴۰۲، به سوالاتی درباره وضعیت پرونده فساد در فوتبال، رایزنی‌ها برای استرداد ۳ منافق بازداشت‌شده، گزارش پرونده آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت، بحث تبادل در پرونده حمید نوری و رویکرد دستگاه قضا در برخورد با تخلفات انتخاباتی پاسخ داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *