تحولات اوکراین؛ آمریکا سامانه پاتریوت را به کی‌یف ارسال می‌کند

12:44 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۹۷
تحولات اوکراین؛ آمریکا سامانه پاتریوت را به کی‌یف ارسال می‌کند
آمریکا همزمان با لغو محدودیت‌های تسلیحاتی و آموزشی علیه یک واحد نظامی اوکراینی، یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت دیگر را به این کشور تحویل می‌دهد.

خبرگزاری میزان - دو مقام آمریکایی گفتند که این کشور یک سامانه موشکی پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

به گفته این دو مقام آمریکایی، جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا، این اقدام را تایید کرده است.

این دومین سامانه پاتریوتی خواهد بود که آمریکا به اوکراین ارسال می‌کند، اگرچه پنتاگون به طور معمول تعداد نامعلومی از موشک‌ها را برای این سامانه ارائه می‌کند.

سایر متحدان آمریکا از جمله آلمان نیز سیستم‌های دفاع هوایی و همچنین مهمات را برای اوکراین فراهم کرده‌اند.

لغو ممنوعیت ارسال سلاح آمریکا به تیپ آزوف اوکراین

آمریکا ممنوعیت ارائه تسلیحات و آموزش به تیپ آزوف، یک واحد نظامی جنجالی اوکراینی، را لغو کرده است.

واشنگتن مدعی است که واحد کنونی آزوف با شبه‌نظامیانی که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد متفاوت است؛ آمریکا پیشتر استفاده از سلاح‌های خود را برای این واحد نظامی اوکراین ممنوع کرده بود.

آزوف در بیانیه‌ای درباره تصمیم آمریکا گفت: این صفحه جدیدی در تاریخ واحد ما است؛ دریافت تسلیحات و آموزش‌های غربی از آمریکا نه‌تنها توانایی رزمی آزوف را افزایش می‌دهد، بلکه از همه مهم‌تر به حفظ جان و سلامت افراد آن کمک می‌کند.

روسیه به دنبال توسعه پهپاد‌های شناسایی جدید

روزنامه روسیه‌ای روسیسکایا گازتا گزارش داد که کارشناسان نظامی این کشور در حال کار بر روی ساخت پهپاد‌های جدید شناسایی برای ارتش روسیه هستند.

در جریان فعالیت‌های نمایشگاه هلی‌راشا ۲۰۲۴، شرکت روسیه‌ای استراتیم پهپاد‌های جدید اسپارو را که در حال توسعه برای ارتش این کشور است، به نمایش گذاشت و مقدمات ساخت آن‌ها آغاز شد.

کارشناسان استراتیم خاطرنشان کردند که پهپاد‌های جدید اسپارو تا حدودی شبیه به پهپاد‌های شناسایی ماویک هستند، اما طراحان آن‌ها از راهکار‌های نوآورانه استفاده کرده و اندازه آن‌ها را کوچکتر کردند.

گروه ۷ به دنبال تحریم‌های جدید علیه روسیه

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: گروه ۷ قرار است در نشست سران خود در ایتالیا تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی جدید علیه روسیه را اعلام کند.

کربی بیان کرد: گروه ۷ تحریم‌ها و اقدامات جدیدی برای مصادره دارایی‌های روسیه اعمال خواهد کرد و قصد دارد صندوقی ایجاد کند تا دارایی‌های مسدود شده روسیه را به سمت خود هدایت کند.

وی افزود: ما به افزایش هزینه‌ها برای ماشین نظامی روسیه ادامه خواهیم داد و در این هفته بسته قابل‌توجهی از تحریم‌های جدید و کنترل‌های صادراتی را اعلام می‌کنیم.

کمک نروژ برای تقویت دفاع هوایی اوکراین

وزارت دفاع نروژ اعلام کرد که این کشور ۲۴۰ میلیون یورو برای تامین تجهیزات دفاع هوایی اوکراین اختصاص خواهد داد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع نروژ، آلمان اعلام کرده که با همکاری دانمارک، هلند و نروژ ۱۰۰ موشک برای سامانه‌های پاتریوت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *