سربازان فریب‎خورده؛ گزارش لوموند از سوءاستفاده نظامی منافقین از کودکان

15:56 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۳۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
سربازان فریب‎خورده؛ گزارش لوموند از سوءاستفاده نظامی منافقین از کودکان
شماری از اعضای جداشده منافقین با اشاره به سوءاستفاده نظامی این گروهک تروریستی از کودکان، می‌گویند که قصد شکایت از این گروهک را دارند.

خبرگزاری میزان – روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی به موضوع سوءاستفاده نظامی گروهک تروریستی منافقین از کودکان پرداخته است.

این گزارش بر مبنای مصاحبه با سه نفر از اعضای سابق این گروهک که در کودکی و نوجوانی به آن پیوسته بودند، تهیه شده است.

نگارنده با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار عضو منافقین در آلبانی مستقر هستند، نوشت که گروهک منافقین به پرسش‌ها درباره نکات مطرح شده از سوی مصاحبه‌شونده‌ها پاسخی نداده است، بلکه به ارسال ایمیلی که در آن فقط اظهارات مصاحبه‌شونده‌ها را غیرمعتبر دانسته، بسنده کرده است.

سه مصاحبه‌شونده یادشده متولد دهه ۱۹۸۰ با والدینی نزدیک به گروهک تروریستی منافقین هستند.

گزارش لوموند می‎گوید در حالی که این افراد پذیرفته‌اند تا سرنوشت خود را با هویت واقعی شرح دهند، شماری دیگر نیز با هویت ناشناس از تجربه‌های عضویت خود در گروهک تروریستی منافقین سخن گفتند.

رسانه فرانسوی در این گزارش پس از شرح پیشینه گروهک تروریستی منافقین به موضوع جداسازی اجباری کودکان از والدینشان اشاره می‎کند و می‎نویسد که پس از انجام عملیات مسلحانه منافقین موسوم به فروغ جاویدان، یک به‌اصطلاح انقلاب ایدئولوژیک در گروهک رخ می‌دهد که با ادعای لطمه پیوند‌های خانوادگی به آنچه مبارزه می‌خواند، بر خانواده‌ها و کودکان فشارهای زیادی را تحمیل می‌کند.

در نتیجه گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۹۹۱ هنگام حمله رژیم بعث عراق به کویت، صد‌ها کودک از والدین عضو گروهک را به اروپا، کانادا و آمریکا می‌فرستد.

یک عضو جداشده گروهک تروریستی منافقین که اکنون در سوئد زندگی می‌کند، می‎گوید که در سه سالگی پس از انتقال به عراق مانند دیگر کودکان از والدین خود جدا شد و دیدار‌های نادری در دوران جدایی اجباری با پدر و مادرش داشت.

او با اشاره به اینکه پس از بازگشت به عراق، آموزش و انضباط نظامی سخت در انتظارش بود، گفت که در سن ۱۴ سالگی در سال ۱۹۹۸ در عراق با اسلحه کلاشینکف آشنا شده و هدایت تانک را آموزش دید؛ ضمن اینکه ناچار به شرکت در جلسه‌های اجباری انتقاد از خود هم شد.

فرد مذکور از منافقین به دلیل جداسازی کودکان از والدینشان و تحمیل فشار‌های روحی به آن‌ها با هدف پرورش کودکان به‌عنوان شبه نظامیان گروهک انتقاد می‎کند.

او می‌گوید که برای همیشه به همکاری خود با منافقین پایان داده است.

این گزارش در بخشی دیگر می‎نویسد که با حمله آمریکا به عراق وضعیت گروهک تروریستی منافقین تغییر می‌یابد.

گزارش لوموند، می‎افزاید: در میانه این اوضاع آشفته مسعود رجوی ناپدید می‌شود؛ برخی از اعضا می‌گویند که او در جریان بمباران‌های آمریکا کشته شد و برخی دیگر معتقدند که به‌صورت مخفیانه در کشوری مانند عراق زندگی می‌کند.

یک عضو جداشده از منافقین در این گزارش می‎گوید که به شکایت علیه منافقین به اتهام قتل و قاچاق کودک فکر می‌کند.

یکی دیگر از اعضای جداشده با بیان اینکه ما به دست سازمانی سپرده شدیم که به ما خیانت کرد و ما را به جنگ کشانید، می‎گوید: بسیاری از دوستان ما مرده‌اند؛ برخی خودسوزی کردند، اما مجاهدین هنوز قادر به پذیرفتن تقصیر‌های خود و عذرخواهی نیست.

انتهای پیام/



علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
0
آدم خیلی باید بی مغز باشه که تو این گروه های بی اساس عضو بشه . آخرش چی ؟ هیچ چی فقط بدبختی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *