بحران مواد مخدر در زندان‌های آمریکا

8:58 - 12 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۱۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران مواد مخدر در زندان‌های آمریکا
نرخ اعتیاد به مواد مخدر و الکل در جامعه آمریکا بسیار بالا بوده و کارشناسان بار‌ها در این‌باره هشدار داده‌اند که نرخ اعتیاد در زندان‌های این کشور به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - آمریکا بیش از هر کشور دیگری مردم را با نرخ ۶۹۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار ساکن زندانی می‌کند.

در سراسر آمریکا بیش از ۲.۳ میلیون نفر در هزار و ۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، هزار و ۷۷۲ مرکز اصلاح و تربیت نوجوانان، ۳ هزار و ۱۴۳ زندان محلی، ۲۱۸ بازداشتگاه مهاجرت و ۸۰ زندان بومیان زندانی هستند.

این تعداد همچنین شامل زندان‌های نظامی، مراکز تعهد مدنی، بیمارستان‌های روان‌پزشکی دولتی و زندان‌های آمریکا در دیگر مناطق جهان می‌شود. 

مقیاس بحران مواد افیونی آمریکا برای ۲ دهه بر توانایی این کشور برای ارائه درمان به افرادی که به آن نیاز دارند، غلبه کرده است. این موضوع به‌طور ویژه در سیستم زندان‌های آمریکا صادق است.

زندان‌های آمریکا مراکزی هستند که مصرف مواد افیونی یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی افراد حبس شده در آن است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که دست‌کم یک نفر از هر ۶ نفر در زندان‌های آمریکا با اعتیاد به اکسی‌کدون، فنتانیل، هروئین یا مواد مخدر دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کند. 

از آن‌جایی که قوانین فدرال آمریکا نحوه هزینه کردن بودجه درمانی را در زندان‌ها محدود می‌کند، بسیاری از این افراد زندانی نمی‌توانند درمان موثر پزشکی برای سوءمصرف مواد افیونی دریافت کنند. 

براساس برآورد موسسه ملی سوء‌مصرف مواد مخدر آمریکا، دو سوم از ۲.۳ میلیون زندانی در این کشور به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارند.

زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا اغلب به‌عنوان ارائه‌دهنده‌های واقعی سلامت روان و درمان سوء‌مصرف مواد توصیف می‌شوند، و مقام‌های سیستم زندان‌ها به‌طور فزاینده‌ای ماموریت‌های خود را حول محور ارائه مراقبت‌های بهداشتی تنظیم می‌کنند. اما واقعیت کاملا برعکس است؛ افرادی که نیاز‌های بهداشتی جدی دارند با مراقبت‌های بهداشتی بسیار ناکافی و گزینه‌های درمانی محدود مواجه می‌شوند.

در عوض، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در آمریکا به‌شدت به مجازات متکی هستند.

پریزون پالیسی می‌نویسد که این مراکز هرگز قرار نبوده و هرگز نمی‌توانند به‌عنوان ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی عمل کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که با وجود ادعا‌های مقام‌های سیستم زندان‌های آمریکا، اما آن‌ها افرادی را که مواد مخدر مصرف می‌کنند بسیار بیشتر از مراقبت‌های بهداشتی، مجازات می‌کنند.

براساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۹، در سطح ملی آمریکا تقریبا ۸ درصد از افراد معیار‌های اختلال‌های مصرف مواد را داشتند، اما چنین اختلال‌هایی در میان افرادی که بازداشت می‌شوند (۴۱ درصد) و افراد زندانی در زندان‌های فدرال (۳۲ درصد) یا ایالتی (۴۹ درصد) بسیار شایع‌تر است.

این بدان معناست که تقریبا ۳ میلیون نفر مبتلا به اختلال‌های مصرف مواد مخدر در هر سال زندانی می‌شوند؛ دست‌کم ۲ میلیون نفر مبتلا به اختلال‌های مصرف مواد مخدر سالانه بازداشت می‌شوند و حدود نیم میلیون نفر در زندان‌های ایالتی و فدرال در زمان پذیرش معیار‌های چنین اختلال‌هایی را دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *