آغاز تولید در شرکت روی بندرعباس پس از ۲ سال تعطیلی با تعامل دولت و دستگاه قضایی/ برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی شد

11:16 - 10 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۹۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آغاز تولید در شرکت روی بندرعباس پس از ۲ سال تعطیلی با تعامل دولت و دستگاه قضایی/ برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز تولید شمش روی در شرکت روی بندرعباس پس از ۲ سال تعطیلی با تعامل دولت و دستگاه قضایی خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این شرکت زمینه اشتغال برای ۲۳۰ نفر فراهم شد.

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان هرمزگان و دستورات ابلاغی از سوی معاون اول قوه قضاییه، پس از استمداد مدیران و کارگران کارخانه روی بندرعباس که به علت عدم تامین خوراک مورد نیاز، خطوط تولید شمش روی آن به مدت بیش از ۲ سال تعطیل شده بود، دستورات ویژه‌ای در این رابطه صادر شد.  

 وی افزود: برای مساعدت در این مورد، با طرح موضوع در ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری و قرارگاه رصد و پایش تولید پس از صدور دستورات ویژه قضایی با همکاری و تعامل بسیار خوب دولت ضمن تامین خاک روی مورد نیاز این کارخانه، خطوط تولید ورق روی و محصول نهایی آن که شمش روی است پس از بیش از ۲ سال فعالیت خود را از سر گرفتند.  

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: حسب بررسی‌های انجام شده و گزارش مسئولین، این شرکت بزرگ که در امر تولید شمش روی در جنوب کشور به ویژه استان هرمزگان فعالیت دارد، در نتیجه اقدامات و حمایت‌های دستگاه قضایی با تامین مواد اولیه و نصب تجهیزات لازم، مجددا وارد مدار تولید شده و ضمن جذب نیرو‌های کار جدید اشتغالزایی قابل توجهی را ایجاد کرده است.  

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در این  رابطه، زمینه بازگشت به کار ۲۰۰ نفر از کارگران مستقیم کارخانه که در این مدت بیکار شده بودند نیز فراهم شد.  

قهرمانی ادامه داد: علاوه بر این، ۳۰ نفر دیگر هم به صورت غیرمستقیم در ارتباط با این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند که در مجموع با احتساب این افراد پس از اجرای دستورات قضایی برای ۲۳۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: هم اکنون با نظارت دستگاه قضایی، شرکت و کارخانه مذکور، تولید محصول شمش روی و عمل به تعهدات خود را شروع کرده است و با تشکیل جلسات متعدد با مشتریان و جلب رضایت آنها، مهلت قانونی لازم جهت انجام تعهدات نیز اخذ شده است.  

تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحد‌های تولیدی

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحد‌های تولیدی در دادگستری استان هرمزگان، تصریح کرد: تشکیل این قرارگاه، راهی برای مطرح کردن مشکلات مدیران واحد‌های تولیدی با مسئولان قضایی استان است و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، در اداره کل بازرسی نیز آمادگی پیگیری مشکلات تولیدکنندگان وجود دارد.

قهرمانی همچنین گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور استفاده از ظرفیت بالای قوه قضاییه در جهت تحقق سیاست‌های مذکور برای امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی- قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی بر اساس دستورالعمل شورای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، تاکنون از مسائل و مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران هرمزگانی گره‌گشایی شده و این رویه به طور مستمر ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی به ویژه استاندار هرمزگان در جهت رفع موانع و مشکلات شرکت تولید روی بندرعباس، ابراز امیدواری کرد: در نتیجه هم‌افزایی و هماهنگی دولت و دستگاه قضایی در ارتباط با حمایت از تولید در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، مشکلات و مسائل موجود از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

گفتنی است؛ در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و در جریان بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه از کارخانه تولید روی بندرعباس، مدیرعامل این شرکت با اشاره به تلاش‌های قوه قضاییه برای رفع مشکلات این مجموعه گفته بود: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سرگرفته شده است، اما همچنان مشکل تامین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد که هم اکنون در نتیجه حمایت‌های صورت گرفته، خاک روی مورد نیاز این کارخانه برای مدت یکسال تامین شده است و خطوط تولید شمش روی پس از بیش از ۲ سال تعطیلی، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمایت از تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *