گفت‌وگو|

معاون سابق دومای روسیه: جنایت‌های اسرائیل در غزه باید مستندسازی شود

8:00 - 08 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون سابق دومای روسیه: جنایت‌های اسرائیل در غزه باید مستندسازی شود
معاون سابق دومای روسیه با اشاره به دشواری‌ها در مسیر محقق ساختن عدالت برای فلسطینی‌ها، گفت که باید روند مستندسازی جنایت‌های رژیم صهیونیستی تقویت شود.

طیف گسترده و بی‌سابقه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه سبب شده که اظهارنظرها، موضع‌گیری‌ها و اقدام‌ها درباره لزوم پیگیری حقوقی این جنایت‌ها افزایش یابد؛ همزمان شکایت‌هایی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام‌هایی مانند نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح شده است.

با وجود درخواست‌های متعدد در سطوح مختلف افکار عمومی، وکلای حقوقی و شخصیت‌های سیاسی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال جنایت‌های انجام شده، تحقق این هدف یعنی شکست چرخه بی‌کیفرمانی جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینی‌‎ها مسیر دشواری را در دادگاه‌های بین‌المللی کیفری و دادگستری طی می کند.

کریم اسد احمدخان، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در جدیدترین موضع‌گیری خود درباره تحولات جنگ غزه، وقوع جنایت‌های ضد بشری علیه فلسطینی‌ها در غزه را تایید کرد.

کریم خان، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری از تصمیم این نهاد برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه خبر داد.

در همین رابطه، سرگئی بابورین، معاون سابق دومای روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، به موضوع وجود دشواری‌های متعدد در مسیر محقق ساختن عدالت برای فلسطینی‌ها در محاکم بین‌المللی اشاره کرد.

بابورین با اشاره به موضع روسیه در قبال جنایت‌های هشت ماه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه و احتمال پیگیری حقوقی این جنایت‌ها از سوی مسکو، گفت: روسیه جنایت‌های اسرائیل را در غزه محکوم می‌کند، اما مسکو در حال حاضر عملا در حال جنگ با آمریکا قرار دارد.

مقام پیشین دوما در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بنا به دلایلی محاکم بین‌المللی برای رسیدگی به جنایت‌های اسرائیل در غزه کارآیی ندارند، عنوان کرد: پیشنهادم مستندسازی جنایت‌های اسرائیل است، چراکه مطمئنا زمانی خواهد رسید که اسرائیل بابت همه جنایت‌های خود پاسخ‌گو باشد.

معاون سابق دومای روسیه در بخشی دیگر درباره مهم‌ترین عامل تداوم جنگ غزه، تصریح کرد: دلیل تداوم جنگ اسرائیل علیه غزه، لابی صهیونیستی است که تمام کشور‌های غربی را تحت کنترل خود دارد و خود از سمت آمریکا کنترل می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *