رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: گشت رضویون می‌تواند رمز موفقیت در پیشگیری از جرم باشد

10:08 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۲۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: گشت رضویون می‌تواند رمز موفقیت در پیشگیری از جرم باشد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به گشت رضویون به عنوان پیگیری کننده جرم گفت: گشت رضویون با هماهنگی و انسجام بین سه نهاد نیروی انتظامی، دستگاه قضا و بسیج می‌تواند در پیگیری از جرم نقش موثری ایفا کند و لازم است که این امر تقویت شود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی گشت‌های رضویون ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه که در محل سالن جلسات شهید مهدی باکری سپاه شهدای ارومیه برگزار شد، گفت: در تمامی زحمات و تلاش‌هایی که در حوزه تامین نظم و امنیت جامعه و شهروندان صورت می‌گیرد. اگر نیت خدمت به خلق نباشد مدیریت کار سختی است، ولی تعهد و دلسوزی و نگاه مسئولانه در پیشبرد کارها، خصوصاً در گشت‌های رضویون این کار سخت را آسان می‌کند.

عتباتی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از ظرفیت بسیج که یک ظرفیت تمام نشدنی است تاکید دارند چرا که این ظرفیت تمام نشدنی در حوزه‌های مختلف خود را نشان داده است از دفاع در ۸ سال جنگ تحمیلی تا دفاع از سلامت جامعه و عرصه‌های سازندگی، بسیج به خوبی درخشیده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز از لحاظ شرایط و بر اساس دستورالعمل و ساز و کاری که تعیین شده از ظرفیت بسیج در تامین امنیت محلات و مناطق استفاده می‌شود چراکه باور ما این است که شناخت و اشرافیتی که پایگاه‌های بسیج محلات بر حوزه استحفاظی خود دارند یک شناخت عمقی و دقیق است که تلفیق این شناخت با فعالیت‌های اجتماعی، خروجی آن پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت است.

وی افزود: گشت‌های رضویون سه ضلع دارد بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی که هماهنگی، انسجام و برنامه ریزی آن‌ها رمز موفقیت در پیشگیری از وقوع جرم است لذا این امر باید تقویت شود.

عتباتی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط، حمایت دستگاه قضایی را دارد و در جرایم مشهود اختیارات شبه قضایی دارد، ولی اختیارات شبه قضایی در گشت‌های رضویون به این کیفیت نیست چراکه فلسفه ایجاد گشت‌های رضویون حضور میدانی در مناطق آسیب‌پذیر با نگاه پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف است لذا دوره آموزشی برای اعضای گشت‌های رضویون، روسای کلانتری، فرماندهان پاسگاه‌ها و افسران دوایر قضایی برای آشنایی با وظایف و اختیارات قانونی خود یک ضرورت است.

وی در ادامه به مقوله عفاف و حجاب نیز پرداخت و صیانت آن را وظیفه همگانی دانست و گفت: یک تکلیف دینی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر صرف نظر از جایگاه سازمانی داریم و نمی‌توانیم در مقابل ناهنجاری‌ها بی تفاوت باشیم و باید در مواجهه با ناهنجاری‌ها وظیفه قانونی خود را انجام دهیم.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست مطالبی را درخصوص موضوع نشست ارائه کرد و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر این نشست با تصمیماتی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *