علاقمندی تهران و بروکسل به توسعه مناسبات حقوقی

14:57 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۹۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
علاقمندی تهران و بروکسل به توسعه مناسبات حقوقی
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در دیدار با سفیر بلژیک گفت که باید گام‌های موثری در راستای توسعه و ارتقای سطح روابط و مناسبات دو جانبه برداشته شود.

خبرگزاری میزان - عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اول اسفند ۱۴۰۲ میزبان میشل مالهرب، سفیر بلژیک در تهران بود.

جلالیان در این دیدار و در گفت‌وگو با مالهرب، بلژیک را از کشور‌های مهم اتحادیه اروپا و تاثیرگذار در تصمیمات این اتحادیه برشمرد.

وی با اصیل و قدرتمند خواندن دو ملت ایران و بلژیک، سطح فعلی روابط دو ملت را ناکافی برشمرد و گفت: لازم است گام‌های موثری در راستای توسعه و ارتقای سطح روابط و مناسبات دو جانبه برداشته شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تاکنون یک موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و بلژیک امضا شده و درصدد امضای ۳ موافقت‌نامه استرداد مجرمین، معاضدت قضایی در امور کیفری و معاضدت قضایی در امور مدنی هستیم اضافه کرد: نگاه به این موافقت‌نامه‌ها نگاه حقوق بشری است، ضروری است با هم‌افزایی و همکاری بیشتر، توجه ویژه‌ای به توسعه و دفاع از حقوق داخلی دو ملت داشته باشیم.

میشل مالهرب، سفیر بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به ریاست بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا اظهار داشت: وظیفه هماهنگی سفارتخانه ۲۲ کشور اتحادیه اروپا در ایران بر عهده بلژیک است، هدف ما تسهیل و سرعت‌دهی به گسترش روابط بین دو کشور در چارچوب قانون و براساس احترام متقابل است، در این زمینه تمام تلاش خود را برای گسترش روابط حقوقی و قضایی بین ایران و بلژیک انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *