۲۲ زن قربانی خشونت مرگ‌بار در اراضی اشغالی در ۲۰۲۳

15:14 - 16 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۲۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
۲۲ زن قربانی خشونت مرگ‌بار در اراضی اشغالی در ۲۰۲۳
بحران قتل زنان در اراضی اشغالی در قیاس با سال گذشته رشدی حدود ۹ درصد داشته است.

خبرگزاری میزان – براساس آمارها، در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۲ زن قربانی پدیده قتل زنان در اراضی اشغالی شدند.

به گزارش «تایمز آو اسرائیل»، براساس گزارش سالانه یک گروه نظارتی صهیونیستی، در طول سال ۲۰۲۳ در اراضی اشغالی ۲۲ مورد قتل زنان رخ داد که نشان‌دهنده افزایش شمار قربانیان این بحران در قیاس با سال ۲۰۲۲ است.

شمار زنان قربانی پدیده قتل زنان در اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۳ در قیاس با سال ۲۰۲۲ رشدی بیش از ۸ درصدی را نشان می‌دهد؛ بیش از نیمی از قربانیان با ضربات چاقو کشته شدند و ۱۸ درصد بر اثر جراحات ناشی از گلوله جان خود را از دست دادند.

قتل در بقیه موارد نیز شامل بستن مقتول در ماشین و سوزاندن او، هل دادن از پله، خفه کردن و زدن ضربه با ابزار تیز بوده است.

فقط سه نفر از مقتول‌ها سابقه خشونت خانگی را به پلیس گزارش داده و فقط یک نفر شکایت کرده بود؛ در ۹ مورد همسایگان با وجود اطلاع از خشونت قبلی مجرم از اطلاع دادن به پلیس خودداری کرده بودند.

در میان عاملان قتل نیز فقط ۲ نفر سابقه کیفری داشتند.

مسن‌ترین قربانی ۷۶ ساله و جوان‌ترین آن‌ها ۱۸ ساله بودند؛ مسن‌ترین عامل قتل نیز ۸۶ ساله و جوان‌ترین آن‌ها ۱۴ ساله بودند.

دیده‌بان حقوق زنان در اراضی اشغالی با اشاره به این آمار، تاکید کرد که تعداد مرگ‌ومیر‌ها نشان‌دهنده تهدید مداوم زنان است.

منتقدان تاکید دارند که آمار‌های رسمی احتمالا از شمارش واقعی حوادث کمتر است، زیرا در بسیاری از موارد قتل زنان رسانه‌ای نمی‌شود.

قتل زنان در اراضی اشغالی نیز مانند این اتفاق در دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی دارای تلفات جانبی بوده است؛ علاوه بر یک کودک که در جریان این حوادث کشته شده بود، جنین ۲ زن باردار نیز از دست رفتند.

بحران قتل زنان در اراضی اشغالی در  حالی در مسیر صعودی قرار دارد که مشکل خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان نیز برای مقام‌های صهیونیست به چالشی جدی تبدیل شده است.

روند فزاینده تجاوز جنسی در اراضی اشغالی سبب شد تا مقام‌های این رژیم در سال گذشته ۱۱ مرکز بحران با هدف مقابله با تجاوز جنسی در سرزمین‌های اشغالی تاسیس کنند.

مدیر کارزار مبارزه با خشونت جنسی در اراضی اشغالی گفت: براساس داده‌های وزارت امنیت عمومی، روزانه بیش از ۲۳۰ تجاوز جنسی در اراضی اشغالی رخ می‌دهد؛ این رقم در طول یک سال به ده‌ها هزار مورد می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *