غزه؛ هزارتوی مرگبار برای صهیونیست‌ها

7:30 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۷۵۳
غزه؛ هزارتوی مرگبار برای صهیونیست‌ها
کارشناسان می‌گویند که قدرت مقاومت فلسطین در مقایسه با زمان جنگ سال ۲۰۱۴ غزه افزایش چشمگیری داشته است.

خبرگزاری میزان - تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه از نظر آماری در حال حاضر تقریبا ۲ برابر بیشتر از حمله زمینی در سال ۲۰۱۴ است.

این نشان دهنده میزان پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی به داخل منطقه و استفاده مؤثر حماس از تاکتیک‌ها و زرادخانه گسترده این گروه است.

مقاومت فلسطین در غزه تسلیحاتی، از هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به نارنجک گرفته تا سلاح‌های ضد تانک قدرتمند در اختیار دارد. 

براساس آمار رسمی رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز عملیات زمینی ارتش این رژیم در اواخر اکتبر، بیش از ۱۲۰ نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند. حدود یک چهارم این افراد خدمه تانک‌ها بودند.

این آمار در مقایسه با ۶۶ مورد تلفات در جنگ ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی در غزه بسیار بیشتر است؛ زمانی که رژیم صهیونیستی یک تهاجم زمینی محدودتری را به مدت سه هفته انجام داد.

یاکوف آمیدور، فرمانده بازنشسته صهیونیست و مشاور سابق امنیت داخلی این رژیم، می‌گوید: نمی‌توان دامنه این جنگ را با سال ۲۰۱۴ مقایسه کرد. 

به گفته او، ارتش رژیم صهیونیستی هنوز راه‌حل خوبی برای مقابله با چالش تونل‌ها در غزه پیدا نکرده است چراکه شبکه تونلی مقاومت غزه در دهه گذشته بسیار گسترش یافته است.

از زمان آغاز جنگ، بیش از ۱۸ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند، که جرقه‌ای برای درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس بوده است.

اوفیر فالک، مشاور سیاست خارجی نتانیاهو به رویترز، گفت: این جنگ یک چالش بزرگ است؛ ما می‌دانیم که احتمالا برای تکمیل این ماموریت باید هزینه بیشتری بپردازیم.

درگیری‌های سنگین

حماس در این ماه ویدیو‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد مبارزان مقاومت با دوربین‌های نصب شده بر روی لباس‌هایشان در حال عبور از ساختمان‌ها برای پرتاب موشک‌های دوش‌پرتاب به سمت خودرو‌های زرهی رژیم صهیونیستی هستند. یکی از این ویدیو‌ها که در هفتم دسامبر (۱۶ آذر) منتشر شد، مربوط به درگیری‌های منطقه شجاعیه، در شرق شهر غزه بود.

در ویدیوی دیگری مربوط به پنجم دسامبر (۱۴ آذر)، دوربینی مانند پریسکوپ از یک تونل بیرون آمد و اردوگاه نظامیان صهیونیست را که اشغالگران در آن استراحت می‌کردند، رصد کرد. این اردوگاه کمی هدف انفجار قرار گرفت.

یک منبع به رویترز، گفت که مبارزان مقاومت با بهره‌گیری از شناخت کامل از منطقه کمین‌هایی برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کنند.

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی که در جنگ سال ۲۰۱۴ حضور داشت، گفت که دامنه گسترده این جنگ به معنای حضور نیرو‌های زیاد مقاومت در منطقه است؛ بنابراین باید انتظار تلفات بیشتر نیرو‌ها را داشت.

تقویت نیروی انسانی مقاومت

ایال پینکو، از مقام‌های ارشد سابق سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که اکنون در مرکز مطالعات استراتژیک «بگین سادات» فعالیت می‌کند، گفت: حماس از سال ۲۰۱۴ گام‌های بزرگی برای تقویت نیروی انسانی خود برداشته است.

پینکو، می‌گوید که برخی از تسلیحات پیشرفته، مانند موشک‌های ضد تانک کورنت در اختیار مقاومت فلسطین است.

او تاکید کرد که مقاومت در ساخت سلاح‌های دیگر مانند موشک‌های آرپی‌جی تسلط داشته و این گروه اکنون ذخیره مهمات گسترده‌تری را در اختیار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *