حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی؛ نگرانی اشغالگران از تحولات جبهه شمالی

15:15 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۱۲۱
حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی؛ نگرانی اشغالگران از تحولات جبهه شمالی
حزب‌الله لبنان با حملات خود به مواضع رژیم صهیونیستی در بخش شمالی اراضی اشغالی نگرانی‌های جدی را برای این رژیم ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکی از عامل‌های نگرانی صهیونیست‌ها در جبهه شمالی بوده است.

حملات حزب‌الله در این دوره زمانی به تخلیه هزاران صهیونیست از مناطق مرزی اراضی اشغالی با لبنان منجر شده است. 

حملات حزب‌الله لبنان به مواضع صهیونیست‌ها طی امروز و روز گذشته

در تازه‌ترین موارد حملات حزب‌الله، پایگاه نظامی المطله هدف قرار گرفته و تلفاتی قطعی به رژیم صهیونیستی وارد شده است. حزب‌الله لبنان در این حمله با موشک هدایت‌شونده یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

منابع عبری‌زبان شامگاه گذشته نیز از حمله موشکی از جنوب لبنان به منطقه الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی خبر داده بودند؛ این منابع همچنین تاکید کردند که یک موشک به شهرک کریات شمونا اصابت کرد.

عصر روز گذشته نیز سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک اویویم در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

ساعاتی پیش از هدف قرار گرفتن الجلیل علیا، حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود که ۲ سکوی سامانه گنبد آهنین را در شمال شهرک کابری هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

همچنین پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی از سوی حزب‌الله لبنان هدف حملات موشکی قرار گرفته بود.

دقایقی قبل از آن نیز مواضع صهیونیست‌ها از سمت جنوب لبنان هدف حملات راکتی حزب‌الله لبنان قرار گرفت.

نگرانی صهیونیست‌ها درباره جبهه شمالی

یک کارشناس صهیونیست درباره هراس رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان، گفت: ما درک می‌کنیم که حزب‌الله بسیار پیچیده‌تر از حماس است. ما می‌دانیم که مانند آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد تنها ۳ هزار مبارز وارد اسرائیل نمی‌شوند و آن‌ها (مبارزان حزب‌الله) بسیار بیشتر خواهند بود. 

البته این کارشناس تنها کسی نیست که درباره هراس رژیم صهیونیستی از حزب‌الله صحبت می‌کند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای کابینه، خواستار حمله پیشگیرانه علیه حزب‌الله به دلیل هراس از این گروه مقاومت بلافاصله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی بودند. در پی این موضع‌گیری آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفت که این اقدام باعث گسترش شدید درگیری خواهد شد.

پایگاه بریکینگ‎دیفنس هم نوشت که این احساس روبه‌رشد در میان ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد که حزب‌الله مشکل‌ساز خواهد بود. 

در پی هراس صهیونیست‌ها، ارتش این رژیم ده‌ها هزار نظامی خود را در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی مستقر کرده است.

پایگاه سوفان‎سنتر نیز در مقاله‌ای در این رابطه نوشت که در حالی که تهاجم رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد، مقامات این رژیم همچنان بر تشدید تنش کنترل شده با حزب‌الله لبنان در امتداد مرز اراضی اشغالی و لبنان متمرکز هستند. 

به گفته این پایگاه، مقامات و استراتژیست‌های صهیونیست ارزیابی می‌کنند که حزب‌الله لبنان، که به شدت مجهز بوده و بسیار بزرگ‌تر و توانمندتر از حماس است، توانایی و شاید قصد انجام یک حمله مهم به شمال اراضی اشغالی را داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند که گشودن یک جبهه جدید از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان تنش‌ها بین کابینه نتانیاهو و مقامات آمریکایی را تشدید می‌کند؛ مقامات آمریکایی که در ۲ ماه گذشته به‌شدت بر جلوگیری از گسترش جنگ به یک جبهه جدید تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *