هلاکت فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی؛ ضربه امنیتی و اطلاعاتی به صهیونیست‎ها

14:31 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۶۵۸
هلاکت فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی؛ ضربه امنیتی و اطلاعاتی به صهیونیست‎ها
فرماندهان ارشد نظامی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی همواره از اهداف مبارزان مقاومت فلسطین به حساب می‌آیند و مقاومت توانسته تاکنون تعدادی از آن‌ها را به هلاکت برساند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی از هلاکت عصاف حمی، فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. 

گفته می‌شود که این فرمانده نظامی صهیونیست در جریان درگیری‌های روز نخست عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به هلاکت رسیده است. رژیم صهیونیستی اعلام کرده که جسد این نظامی همچنان در غزه بوده و این رژیم تاکنون در بازگرداندن آن به اراضی اشغالی ناتوان بوده است.

این در حالی است که پیش از انتشار این خبر، ۲ فرمانده ارشد دیگر ارتش اشغالگر صهیونیستی به نام‌های روی لیوی و جاناتان شتاینبرگ در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیده بودند. لیوی فرمانده یگان چندمنظوره و شتاینبرگ فرمانده تیپ ناحال بود.

همچنین از زمان آغاز عملیات مقاومت، تعدادی از افسران اطلاعاتی این رژیم نیز به هلاکت رسیده‌اند.

براساس آمار‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های عبری‌زبان، بیش از ۴۰۰ سرباز و افسر ارشد رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به هلاکت رسیده‌اند. این بیشترین تلفات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان جنگ ۲۰۰۶ در لبنان به حساب می‌آید. 

البته گزارش‌های دیگر عنوان می‌کنند که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی بیش از آمار‌های منتشر شده از سوی مقام‌های این رژیم است.

نیرو‌های اشغالگر همچنین اعلام کردند که یکی از اعضای تیپ ویژه ناحال ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه، که بامداد جمعه دوباره آغاز شد، به شدت زخمی شده است. 

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله زمینی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان گسترش حملات زمینی به غزه در روز ۲۷ اکتبر (پنجم آبان)، تعداد نظامیان به هلاکت رسیده ارتش در غزه به ۷۵ نفر افزایش یافته است.

ارتش صهیونیستی بامداد امروز اعلام کرده بود که سه نظامی دیگر این رژیم در درگیری‌های نوار غزه به هلاکت رسیده و یک نظامی دیگر به شدت زخمی شده است.

برخی از کارشناسان می‌گویند که پیش‌بینی می‌شود با گسترش ورود زمینی به غزه، تلفات ارتش این رژیم به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

صدمات روانی به نظامیان صهیونیست

اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های عبری‌زبان نشان می‌دهد ۲ هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خواستار دریافت کمک‌های روانپزشکی شده‌اند. 

تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گزارش داد که حدود ۲ هزار نظامی صهیونیست از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون برای دریافت کمک‌های روانپزشکی اعلام نیاز کردند که ۲۰۰ نفر آن‌ها در سه هفته اول این درخواست را ارائه کرده بودند.

«کان» می‌گوید حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد این نظامیان به‌عنوان زخمی‌های جنگی ثبت شدند.

در این گزارش همچنین آمده است که زخمی میدان جنگ به این شکل تعریف می‌شود که نظامی در معرض یک حادثه مانند تیراندازی، یا تقابل نظامی یا جراحت قرار گرفته باشد و یا اینکه شاهد جراحات و صحنه‌های خطرناکی باشد و این مسئله باعث افت سطح عملکرد او شده باشد.

براساس این گزارش، این آسیب می‌تواند در سطح عملکرد در واکنش‌های نظامی مانند انزوا، سکوت، نگرانی، استرس یا احساس کلی سختی که همواره فرد نظامی را آزار می‌دهد، در این موارد آشکار شود.

مبارزان مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم اکتبر در عملیاتی غافگیرانه از زمین، هوا و دریا به اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کردند و توانستند بسیاری از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده و ده‌ها نفر از آن‌ها را بازداشت و با خود به نوار غزه ببرند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *