تحقیقات لوموند ادعای رژیم صهیونیستی را درباره بیمارستان الشفاء رد کرد

16:42 - 12 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۵۱۰
تحقیقات لوموند ادعای رژیم صهیونیستی را درباره بیمارستان الشفاء رد کرد
گروه تحقیقاتی روزنامه لوموند فرانسه، می‎گوید که تصاویر منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی به منزله یک مرکز عملیات یا انبار تسلیحات نیست.

خبرگزاری میزان - نظامیان رژیم صهیونیستی پیش از آتش‌بس موقت بیمارستان الشفاء در غزه را اشغال و ادعا کردند که این ساختمان به‌عنوان یک مرکز فرماندهی عملیاتی مهم برای حماس عمل می‌کند.

تصاویر منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته است.

تحلیل روزنامه فرانسوی لوموند با استفاده از سکانس‌های خام از این ویدیوها، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی از وضعیت این بیمارستان را به چالش می‌کشد. 

تحقیق لوموند

ویدیو‌های منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، سخنگویی را در حال عبور از تونلی به طول تقریبی ۱۳۰ متر نشان می‌دهد که شامل آشپزخانه، توالت و یک اتاق خالی کوچک است. ارتش اشغالگر این تصاویر را به منظور نشان دادن وجود یک مرکز عملیاتی جامع حماس در زیر بیمارستان الشفاء منتشر کرده است.

با این حال، واحد تحقیقات ویدیویی لوموند این ادعا‌ها را رد کرده است. 

محققان لوموند طرح تونل را از توالی‌های ویرایش نشده فیلم‌های ارتش رژیم صهیونیستی بازسازی کردند. یافته‌های آن‌ها تضاد کاملی را با روایت ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

براساس گزارش لوموند، ویژگی‌های این تونل با یک مرکز عملیاتی و استراتژیک قابل توجه یا یک انبار بزرگ سلاح مطابقت ندارد. 

واقعیت میدانی در غزه

وضعیت انسانی در نوار غزه همچنان بحرانی است. پس از آتش‌بس یک هفته‌ای بشردوستانه، رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود به فلسطین را دوباره آغاز است. 

از روز جمعه تاکنون صد‌ها فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید و زخمی شده‌اند.

بیمارستان الشفاء بزرگ‌ترین مجتمع پزشکی غزه به شمار می‌رود. این بیمارستان در اواسط ماه نوامبر در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در محاصره این رژیم قرار گرفت.

هم رژیم صهیونیستی و هم آمریکا مدعی شدند که حماس مراکز فرماندهی در زیر این بیمارستان دارد، ادعایی که هم مدیریت بیمارستان و هم حماس آن را رد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به این بیمارستان یورش برده و مدعی شد که یک مرکز فرماندهی حماس و انبار تسلیحات داخل آن کشف کرده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *