جنگ غزه و شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان

7:30 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۴۱۶
جنگ غزه و شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان
رژیم صهیونیستی با وجود تلاش‌های فراوان برای تحمیل کردن روایت خود از جنگ علیه فلسطینی‌ها در جهان، با شکست آشکار در زمینه افکار عمومی روبرو شده است.

خبرگزاری میزان - خبرها و تصاویر جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی همواره در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست‌به‌دست شده و این موضوع باعث شده که سطح آگاهی مردم در سراسر جهان نسبت به وضعیت موجود افزایش یابد.

بیش از یک ماه است که مخاطبان در سرتاسر جهان، و به‌ویژه جوانان، ویرانی‌های ناشی از بمباران بی‌رویه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی را در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده خود، تماشا می‌کنند.

هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، ویدیو‌های بی‌شماری از نوزادانی که کشته شده‌اند، زنانی که زیر چندین تن بتن له شده‌اند و مادرانی که اجساد فرزندانشان را در آغوش گرفته‌اند، دیده‌ است.

البته رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش‌های معمول خود و حتی بیشتر، برای کنترل روایت جنگ‌های خونین و اشغال ده‌ها ساله خود ادامه می‌دهد.

وحشت رژیم صهیونیستی از روزنامه‌نگاران

این رژیم از هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران فلسطینی که به شکلی خستگی‌ناپذیر برای نشان دادن حقیقت غزه به جهان تلاش می‌کنند، هیچ واهمه‌ای ندارد.

این رژیم تنها در طول این جنگ دست‌کم ۷۷ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای را به شهادت رسانده است. این افراد عمدتا در حملات هوایی هدفمند در کنار اعضای خانواده خود به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به غزه و گزارش آزادانه آنچه را که می‌بینند، نمی‌دهد. فرید زکریا، خبرنگار «سی‌ان‌ان» اخیرا اعتراف کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر فقط به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به نوار غزه را می‌دهد که موافقت کنند همه مطالب و فیلم‌ها را برای بازبینی قبل از انتشار به ارتش این رژیم ارائه کنند.

با وجود تمام این تلاش‌ها، عمدتا به دلیل گستردگی و در دسترس بودن رسانه‌های اجتماعی، رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند حقیقت را درباره جنایت‌های خود در فلسطین پنهان کند. این رژیم دیگر نمی‌تواند روایات و افکار عمومی درباره فلسطین را کنترل کند. 

قدرت رو به افول رسانه‌های غربی

در حال حاضر، رسانه‌های جریان اصلی غرب توانایی خود را برای تصمیم‌گیری درباره اینکه مخاطبان غربی و تا حدی جهانی درباره وضعیت فلسطین شاهد چه چیزی باشند، را از دست داده؛ حال وحشیگری اشغالگران رژیم صهیونیستی به شکل علنی برای همه آشکار شده است. 

اکنون کاربران رسانه‌های اجتماعی آشکارا تلاش‌های مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای کنترل روایت جنگش در غزه را به سخره می‌گیرند و به سرعت دروغ‌های صهیونیستی را که از سوی رسانه‌های جریان اصلی منعکس شده، افشا می‌کنند. 

این تنها رژیم صهیونیستی نیست که می‌داند در حال شکست خوردن در جنگ روابط عمومی است؛ بلکه بزرگترین سرمایه‌گذار و حامی آن نیز این را می‌داند. اعلام آتش‌بس موقت هفته گذشته نشان داد که آمریکا به اندازه رژیم صهیونیستی نگران تغییر افکار عمومی درباره جنگ غزه است. 

نگرانی آمریکا از آشکار شدن ابعاد جنایت‌های رژیم صهیونیستی

«پولیتیکو» در زمان انتشار خبر توافق آتش‌بس موقت گزارش داد که مقام‎های ارشد دولت بایدن نگران این بودند که چگونه آتش‌بس موقت به روزنامه‌نگاران امکان دسترسی گسترده‌تر به غزه و فرصتی برای روشن کردن بیشتر ویرانی‌ها و معطوف کردن افکار عمومی به رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

به عبارت دیگر، مقام‎های آمریکا از مسیری که افکار عمومی از آغاز این بمباران تغییر کرده، آگاه بوده و نگران هستند که هجوم خبرنگاران به نوار غزه بتواند نسل‌کشی‌ را که رژیم صهیونیستی با اجازه و حمایت آن‌ها در آنجا مرتکب شده است، بیشتر افشا کنند. 

با این حال، رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها به دلیل جنگ اخیر خود در غزه، در جنگ بسیار مهم روایت‌ها شکست نخوردند. حمله کنونی به غزه تنها تضعیف تسلط این رژیم بر روایت رسانه‌ها و افکار عمومی را تسریع کرده است. 

در ماه مارس سال جاری، ماه‌ها قبل از آغاز جنگ غزه، «گالوپ» داده‌هایی را منتشر کرد که برای اولین بار نشان می‌داد که همدردی آمریکایی‌های حامی دموکرات‌ها اکنون بیشتر با فلسطینی‌ها است تا صهیونیست‌ها. این تغییر در همدردی‌های حامیان دموکرات‌ها نشان‌دهنده تضعیف انحصار رسانه‌های جریان اصلی در روایت رژیم صهیونیستی و فلسطین است.

در همین حال، بسیاری از اعضای جمهوری‌خواه نیز شروع به بازنگری درباره روابط آمریکا و این رژیم در قبال کمک‌های خارجی کرده‌اند.

سانسور گسترده در رسانه‌های اجتماعی حامی رژیم صهیونیستی

از هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، واکنش «متا» به حساب‌ها و پست‌هایی که آگاهی را درباره کشتار جمعی غیرنظامیان فلسطینی افزایش می‌دهند، عمدتا سانسور بوده و گزارش‌هایی مبنی بر حذف بیش از ۹۰ درصد از محتوای حمایتی از فلسطینی‌ها وجود دارد. اکنون نیز نگرانی‌هایی وجود دارد که «ایکس» چگونه به فشار‌های وارده از سوی رژیم صهینیستی پاسخ دهد.

رژیم صهیونیستی تنها باید خود را به خاطر وجهه منفی فزاینده‌اش در جامعه بین‌المللی مقصر بداند. این رژیم نمی‌تواند انتظار داشته باشد که جهان با حمایت آمریکا، چشم خود را بر نسل‌کشی‌ای که در عین حال مرتکب می‌شود، ببندد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ممکن است به پایان نرسیده باشد، اما این رژیم در جنگ افکار عمومی قبلا شکست خورده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *