گفت‌وگو|

اقدامات مدیریت شهری برای حمایت از افراد معلول و کم‌توان

8:00 - 04 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۸۷۶
اقدامات مدیریت شهری برای حمایت از افراد معلول و کم‌توان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مدیریت شهری برای حمایت از افراد معلول و کم توان پرداخت.

ناصر امانی در گفت‌وگو با میزان درباره اقدامات مدیریت شهری برای حمایت از افراد معلول و کم توان گفت: مصوبه بسیار خوبی برای حمایت از این افراد در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده که تقریبا جامع است و همه خدماتی که مدیریت شهری می‌تواند به این افراد ارائه دهد در این مصوبه پیش‌بینی شده، اما متاسفانه بسیاری از موارد این مصوبه تاکنون اجرا نشده است.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موارد این مصوبه مناسب سازی شهر برای تردد معلولان است که در این خصوص اقداماتی انجام شده، ادامه داد: یکی از مواردی که کم توانان عزیز نسبت به آن شکایت دارند بحث مناسب‌سازی است و شهرداری تهران باید در این رابطه فعال‌تر باشد. ستاد مناسب‌سازی که مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر تهران برای تشکیلش وجود داشت، متاسفانه هنوز تشکیل نشده که امیدواریم هرچه زودتر تشکیل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه حمل‌ونقل نیز اقداماتی صورت گرفته و شهرداری تهران برای دانش‌آموزان استثنایی سرویس رایگان در نظرگرفته و امسال هم شاهد اختصاص بودجه به این موضوع در اعتبار شورای شهر بودیم البته مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده بود که خوشبختانه رفع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره استفاده رایگان افراد معلول از اماکن فرهنگی و ورزشی بیان کرد: در این خصوص مصوبه‌ای در شورای شهر وجود دارد و اگر افراد دارای کارت مخصوص افراد کم توان باشند می‌توانند به صورت رایگان از این تمام این اماکن استفاده کنند و چنانچه در مکانی این مسئله رعایت نشد لازم است حتما به شهرداری گزارش داده شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *