گفت‌‌وگو|

عضو شورای شهر تهران: باید با تکنولوژی‌های جدید مانع از افزایش حیوانات موذی در پایتخت شد

7:50 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۶۳
عضو شورای شهر تهران: باید با تکنولوژی‌های جدید مانع از افزایش حیوانات موذی در پایتخت شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به دنبال راه و تکنولوژی جدیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان باشیم تا با افزایش حیوانات موذی در سطح شهر تهران مقابله کنیم.

ناصر امانی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه باند‌هایی در سطح شهر وجود دارد که مبالغی را از دست‌فروشان دریافت می‌کنند و خیابان‌ها و پیاده‌رو‌های پایتخت را اجاره می‌دهند، گفت: این اقدام غیر قانونی است و تخلف محسوب می‌شود و چند بار از شهرداری درخواست کردیم به صورت جدی با این باند‌ها برخورد و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی ادامه داد: برای اینکه دستفروشان در مکان‌هایی که شهرداری برایشان تعیین می‌کند، مستقر شوند باید مراحلی را بگذرانند و لازم است در سامانه ثبت نام کنند تا مشخص شود شغل اصلیشان دستفروشی است و جزء این باند‌ها نیستند و در آن صورت دست‌فروشان می‌تواند در مکان‌های قانونی به کارشان بپردازند و از پیاده‌رو‌ها و معابر سطح شهر خارج شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری از این افراد مالیات نمی‌گیرد، اما ممکن است مبلغی به عنوان اجاره ماهانه بر اساس قرارداد با شرکت ساماندهی شهرداری از آن‌ها دریافت شود، افزود: این مبالغ بسته به مکانی که دستفروشان در آن ساماندهی شدند و نوع استقرارشان متفاوت است و نمی‌توان در مورد مبلغ قطعی اجاره اظهار نظر کرد.

وی همچنین درباره افزایش موش در سطح شهر تهران بیان کرد: در گزارش‌هایی که از محله‌های تهران دریافت می‌شود یکی از مشکلاتی که مردم مطرح می‌کنند وجود حیوانات موذی است که از وجود زباله و لجن در جوی‌ها و مسیل‌ها ناشی می‌شود و این مسئله در بسیاری شهر‌های دنیا حتی شهر‌های پیشرفته هم وجود دار اما متاسفانه در حال حاضر وجود موش در سطح در شهر تهران از حد معمول بیشتر شده و مردم را آزار می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری اخیرا در حال پیگیری این موضوع و پیدا کردن راهی برای رفع این مشکل است، گفت: را‌ه‌های سنتی دیگر پاسخگوی این مشکل نیست و باید به دنبال راه و تکنولوژی جدیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان باشیم تا با افزایش حیوانات موذی در سطح شهر تهران به ویژه در جنوب شهر که بیشتر با این مشکل رو به رو هستیم، مقابله کنیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *