وزیر امور خارجه با امیر و نخست وزیر قطر دیدار کرد

14:02 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۰۷۲
وزیر امور خارجه با امیر و نخست وزیر قطر دیدار کرد
رایزنی و تبادل نظر با مقام‌های قطری درباره تحولات فلسطین و پایان بخشیدن به جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محورهای سفر وزیر امور خارجه به این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

موضع مشترک و منسجم کشو‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، باید در حوزه عملی و اجرایی نیز به‌طور موثر به فعلیت برسد


وزیر امور خارجه در این دیدار با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر آیت‌الله رئیسی با امیر قطر و تبادل نظر انجام شده در خصوص تحولات فلسطین، از اهتمام و نقش حمایتی قطر از ملت مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر قدرت مقاومت در ایستادگی و مبارزه مقتدرانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی و ناتوانی رژیم در رویارویی با نیرو‌های مقاومت فلسطین، وضعیت انسانی در نوار غزه را به دلیل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان مظلوم غزه اسفناک دانست و نسبت به پیامد‌های غیرقابل پیش‌بینی جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها که با حمایت دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، هشدار داد.



وزیر امور خارجه انعکاس پیام قوی از سوی جهان اسلام به رژیم صهیونیستی و حامیان آن را مهم دانست و گفت: لازم است که موضع مشترک و منسجم کشو‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، در حوزه عملی و اجرایی نیز به‌طور موثر به فعلیت رسیده و کشور‌های اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه استفاده کنند.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: در نتیجه استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و محاصره کامل غزه، به‌تدریج شاهد افزایش عکس العمل‌ها و تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم و طبیعی است که گروه‌ها و جریان‌های مقاومت در مقابل این همه جنایت و نیز حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و آن‌ها منتظر توصیه کسی نمی‌مانند؛ بنابراین لازم است از آخرین فرصت‌های سیاسی برای توقف جنگ استفاده کنیم و چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود، هیچ طرفی از پیامد‌های آن در امان نخواهد بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز ضمن ابلاغ سلام خود به رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان، به گفت‌وگو‌های خوب و مهم اخیر خود با آیت‌الله رئیسی درباره تحولات فلسطین اشاره کرد و ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، مشورت‌ها میان ۲ کشور ایران و قطر را مهم دانست و گفت: این مشورت‌ها در چارچوب منافع ۲ کشور و مصالح کشور‌ها و ملت‌های منطقه از جمله در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.

امیر قطر جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه را از منظر همه ملت‌های جهان غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل دانست و تظاهرات ضداسرائیلی گسترده مردمی در کشور‌های مختلف جهان از جمله در آمریکا را نشانه انزجار جهانی از این جنایات دانست.

وی گفت: قطر به تلاش‌های خود به‌منظور پایان بخشیدن به حملات جاری رژیم اسرائیل علیه غزه و پایان بخشیدن به جنگ ادامه خواهد داد.

تاکید وزیران امور خارجه ایران و قطر بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به‌منظور توقف حملات رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز آخرین تحولات جاری در فلسطین و بحران در غزه را مورد بررسی قرار داد.

طرفین اوضاع در منطقه در نتیجه تداوم بحران جاری در غزه را انفجارآمیز دانسته و بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به‌منظور توقف حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و پایان بخشیدن به جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها و نیز شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید و در خصوص راه‌های تحقق این اهداف مشورت و تبادل نظر کردند.

۲ طرف همچنین نسبت به تداوم تلاش‌های مشترک در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک کشور‌های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و متوقف کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه اتفاق نظر داشتند و قرار شد به مشورت‌ها و تلاش‌های مشترک خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *