گفت‌وگو|

زندگی مردم در برنامه هفتم توسعه باید آسان شود/ دولت‌مردان به ثبات قیمت‌ها توجه کنند

11:20 - 11 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۴۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
زندگی مردم در برنامه هفتم توسعه باید آسان شود/ دولت‌مردان به ثبات قیمت‌ها توجه کنند
نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولتمردان باید در مرحله اول به ثبات قیمت توجه کنند و سپس متناسب با تورم سطح درآمد و حقوق کارکنان و کارگران را افزایش دهند.

خبرگزاری میزان - مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با میزان، درباره برنامه هفتم توسعه بیان کرد: بر مدار و مسیر برنامه پیش رفتن یکی از اقداماتی است که به کنترل و رشد اقتصادی
کشور کمک می‌کند، هر قدر که بدون برنامه حرکت کنیم نشان می‌دهد که در مسیر خود هدفمند نیستیم.

نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه در برنامه هفتم به صنایع کشور و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه شده است ادامه داد: مهم این است که برنامه‌ها در اجرا به خوبی پیاده شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ برنامه را پشت سر گذاشته‌ایم، اما این برنامه‌ها آنچنان که باید در مسیر قرار نگرفته‌اند، اگر برنامه بد هم باشد باید پیاده و اجرا شود تا بتوانیم اشکالات را استخراج و در ادامه ایرادات را اصلاح کنیم، اما بدون برنامه بودن و خنثی کردن تلاش‌های دیگران راه‌حل مسئله نیست.

نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر بر اساس برنامه حرکت کنیم، در صورتی که رشد کمی داشته باشیم حتما به تثبیت صنعت، سطح درآمد‌های کشور و مهار قیمت‌ها، تورم و پایداری اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر چقدر به ثبات خدمات دولت و قیمت‌ها کمک کنیم به همان نسبت در بازار شاهد ثبات قیمت خواهیم بود گفت: تاکنون ۲ سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و تجربیات لازم را کسب کرده است. دولت‌مردان باید در مرحله اول به ثبات قیمت توجه کنند و سپس متناسب با تورم سطح درآمد و حقوق کارکنان و کارگران را افزایش دهند.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه قیمت بسیاری از کالا‌هایی که در حال حاضر افزایش قیمت داشته واقعی نیست گفت: حتما باید از روش‌های مختلف در قانون برنامه کمک بگیریم و بتوانیم زندگی را برای مردم آسان کنیم.

وی بیان کرد: اقتصاددانان و نخبگان نظرات خود به مجلس برسد منتقل کنند تا به پایداری جامعه و رشد و توسعه اقتصادی که ۸ درصد پیش بینی شده است برسیم. اگر همه ظرفیت‌های کشور را در بحث سرمایه‌گذاری استفاده کنیم این کار شدنی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *