زندگی کودکان فلسطینی در بستر آپارتاید و خشونت ساختاری

7:15 - 13 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۰۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندگی کودکان فلسطینی در بستر آپارتاید و خشونت ساختاری
یک گزارش از روند افزایشی شهادت کودکان فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان - سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند نظامیان صهیونیست تا ۲۲ آگوست سال جاری میلادی (۳۱ مرداد ۱۴۰۲) دست‌کم ۳۴ کودک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند.

این تعداد افزایش آشکار کودکان هدف گرفته شده بر اساس مصونیت کامل نیروهای صهیونیست از مجازات است.

به گزارش «لیبراسیون»، محمود السدی که خواهران کوچک خود را در مدرسه گذاشته بود و در حال رفتن به مدرسه بود، از سوی یک سرباز صهیونیست در نزدیکی اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری اشغالی هدف گلوله قرار گرفت.

این فلسطینی ۱۷ ساله که هیچ سلاح و گلوله‌ای نداشت، در کنار جاده سقوط کرد؛ جسد خون آلود وی از سوی همکلاسی‌هایش به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد اما خیلی دیر بود.

محمود السدی، یکی دیگر از کودکان فلسطینی بود که از سوی نیرو‌های صهیونیست در کرانه باختری شهید شد.

بر اساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۳ و تنها در طول هفت ماه این رکورد غم انگیز ثبت شده است.

نگارنده می‌گوید که کودکان فلسطینی در بستر واقعی آپارتاید و خشونت ساختاری زندگی می‌کنند.

دروغگویی و فرار از پاسخگویی صهیونیست‌ها درباره واقعیت قتل کودکان فلسطینی

سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای کودکان فلسطینی در کرانه باختری در ۱۵ سال گذشته بود و سال ۲۰۲۳ در مسیر رسیدن یا عبور از رکورد سال گذشته است.

«بیل ون اسولد»، دستیار مدیر حقوق کودکان در دیده‌بان حقوق بشر گفت: سربازان اسرائیلی کودکان فلسطینی را که تحت اشغال زندگی می‌کنند، به‌طور فزاینده‌ای هدف تیراندازی خود قرار می‌دهند و تا زمانی که متحدان اسرائیل، به‌ویژه آمریکا، تل آویو را برای تغییر مسیر تحت فشار قرار ندهند، کودکان فلسطینی بیشتری کشته خواهند شد.

محققان دیده‌بان حقوق بشر، به مستندسازی تیراندازی مرگبار سربازان صهیونیست به چهار کودک فلسطینی در بازه زمانی نوامبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ پرداخته و حقایقی را در این زمینه آشکار کردند.

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر در پرونده نوجوان فلسطینی که در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ در اردوگاه «جنین» به شهادت رسید، ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر شهادت وی به دلیل تبادل آتش با سربازان این رژیم و حضور در منطقه درگیری نادرست است و این نوجوان فلسطینی در منطقه‌ای هدف قرار گرفت که تبادل آتشی وجود نداشت.

در مورد سه پرونده دیگر مورد بررسی نیز کودکان فلسطینی در حالی هدف شلیک مرگبار سربازان صهیونیست قرار گرفتند که خطر آسیب جدی یا تهدید مرگ برای آن‌ها محسوب نمی‌شدند؛ در عین حال، براساس گزارش‌ها، سربازان صهیونیست در حالی به این سه کودک شلیک کرده و آن‌ها به شهادت رساندند که به گفته شاهدان پیش از شلیک هشداری به آن‌ها ندادند.

در واقع، سربازان صهیونیست استاندارد استفاده از نیروی کشنده از سوی افسران مجری قانون براساس هنجار‌های بین المللی را نادیده می‌گیرند و همین امر سبب می‌شود تا اقدام آن‌ها قتل تلقی شود.

در عین حال، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در ژانویه سال جاری اعلام کرد که سربازان صهیونیست از دسامبر ۲۰۲۱ اجازه یافتند که به فلسطینی‌های در حال فرار شلیک کنند.

برخلاف ارتش رژیم صهیونیستی که به درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای پاسخگویی به سوال‌هایی درباره این چهار پرونده و قوانین درگیری نیرو‌های خود پاسخ نداد، پلیس رژیم صهیونیستی پاسخی داد که قانع کننده نبود.

سکوت سازمان ملل و تداوم روند قتل کودکان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

دبیرکل سازمان ملل که از سوی شورای امنیت وظیفه دارد سالانه فهرستی از نیرو‌های نظامی و گروه‌های مسلح مسئول نقض شدید حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه را اعلام کند، در سال جاری از قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در فهرست شرم خودداری کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر تاکید دارد که قرار ندادن نام رژیم صهیونیستی در فهرست شرم، یک لکه ننگ است که فرصت حمایت از کودکان فلسطینی را نابود می‌کند.

«بیل ون اسولد» می‌گوید: کودکان فلسطینی در واقعیت آپارتاید و خشونت ساختاری زندگی می‌کنند، جایی که ممکن است در هر زمانی بدون هیچ چشم‌انداز جدی پاسخگویی به ضرب گلوله کشته شوند؛ متحدان اسرائیل باید با این واقعیت زشت مقابله کنند و فشار واقعی برای پاسخگویی ایجاد کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *